Bab 2

295 30 0
                                    

       "Woi!!! apa yang korang buat hah! lepaskan dia sekarang!!!. Aku berpaling memandang ke arah suara itu dan terus menunduk ketika melihat Youngdoo datang mendekati aku serta yeoja-yeoja tadi diikuti oleh Minwoo dan Minjae di belakangnya. Matanya tajam memandang ke arah  kami .

        Salah seorang yeoja tadi menjawab gedik. "Takde apa-apalah oppa, saya cuma nak bantu dia saja. habis kotor . Betulkan you alls, tanyanya kepada chinggu-chinggunya dan mereka mengangguk mengiyakan kata-kata yeoja itu. Sambil itu dia cuba untuk menyentuhku tetapi aku pantas menepisnya. 

      " Kau jangan sentuh dia. Kalau tak nahas kau aku kerjakan perempuan! kau ingat aku tak nampak ke apa yang kau buat tadi hah! kata Youngdoo kasar. Aku berasa gerun mendengar kata-kata itu kerana siapa je tak kenal dengan Youngdoo iaitu seorang lelaki panas baran di sebalik rupanya yang handsome.

        "Tapi..." ku lihat yeoja tadi cuba membela diri kerana siapa je yang nak menampakkan sisi buruk mereka kepada prince kesayangan mereka.

        " Dahlah, aku taknak dengar apa-apa lagi. Sekarang aku nak korang semua pergi dari sini sekarang sebelum aku tampar korang semua!! Mendengar kata-kata Youngdoo, yeoja-yeoja itu terus bergerak meninggalkan kami berempat. Manakala, Minwoo dan Minjae terus bergerak ke arahku sambil membelek tubuh untuk melihat keadaanku. Aku hanya menunduk kerana malu dan terkejut. Minwoo terus mendongakkan wajahku untuk melihat namun mataku hanya tertumpu pada Youngdoo yang duduk sedikit jauh dari kami .

       Aku lihat dia cuba untuk menenangkan dirinya. Apabila Youngdoo datang ke arah kami, aku terus menundukkan wajah kerana matanya masih tajam merenungku. Tiba-tiba dia berdiri di depan dan terus memelukku. Aku yang terkejut hanya membiarkan   dan  beberapa minit dia melepaskan pelukannya. Seperti yang lain dia juga menilik seluruh mukaku sambil menanyakan keadaanku. " Awak ok tak IU? kalau tak ok jom kami hantarkan ke klinik". Mereka juga turut memanggilku IU kerana mereka kata nama itu sesuai denganku.

     Aku hanya mengangguk dan tersenyum mendengar pertanyaan Youngdoo tadi. " Saya ok lah. Sikit je ni. Lagipun dah biasa dah kena macam ni". Kataku dan secara automatik aku terus menutup mulut kerana terlanjur berkata-kata. Mereka terus merenungku." Sudah biasa? apa maksud IU? kata Minjae pula dalam keadaan terkejut mendekatiku dan teru memegang kedua-dua belah bahuku menundukkan wajahnya untuk melihat ke arah mataku membuatkanku terus mengalihkan pandangan ke arah lain.

       " Eeh.. tak de ape-apelah. saya tak apa-apa. Saya ok je" Aku beranikan diri untuk melihatnya kerana aku tahu walaupun Minjae ni seorang pendiam tapi bila dia marah  tiada siapa yang mampu menghalangnya kecuali aku. Aku membetulkan cermin mataku yang hampir jatuh dan melemparkan senyuman segaris ke arah mereka bertiga. Minjae akhirnya melepaskan bahu serta membetulkan rambutku membuatkan aku merasa lega.

     'bukan aku tidak mahu melawan tapi aku takut orang lain yang kan cedera. aku tidak sanggup ' monologku sendirian.

       " T-tapi..." pandangan kami lontarkan ke arah Minwoo yang kelihatan tidak berpuas hati dengan jawapanku. Aku terus mendekatinya dan terus meraih tangannya untuk meyakinkannya lagi dan akhirnya dia akur. Aku terus tersenyum dan melepaskan perlahan-lahan tangannya sebelum bergerak secara perlahan-lahan diikuti mereka. Tiba- tiba pandanganku menjadi kabur dan aku terus pengsan. Semua tergamam.

    

our lonely cutie, lee ji eun @iuWhere stories live. Discover now