BAB 41

132 17 4
                                    

       Aku menilik jam di tangan kiriku dan kemudian memandang kesemua chingguku. Mereka yang memahami pandangan itu terus mengangguk dan mengajakku pulang. Sudah lama rupanya kami berada di mall ini dan sekarang jam dah menunjukkan pukul 9:00 malam.

     Aku sedikit lega kerana sebelum keluar tadi, aku telah meminta izin dari kedua-dua orang tuaku dan mereka membenarkan aku keluar. Ini kerana mereka dah terlalu kenal dengan chingguku jadi mereka tidak keberatan untuk memberi izin.

     Sampai sahaja di depan rumah, aku mengucapkan terima kasih kepada semua chingguku dan mereka terus bergerak meninggalkan perkarangan rumahku. Mereka sempat melambai-lambai ke arahku dan aku membalas lambaian mereka seterusnya bergerak masuk ke dalam rumah setelah kereta mereka tidak lagi kelihatan.

      Aku memandang di kawasan garaj dan dapat ku lihat kereta oppa-oppaku terparkir elok di situ manakala kereta yang selalu dinaiki oleh ibu bapaku tidak ada lagi bermakna hanya oppa-oppaku yang ada di rumah sekarang.

      Aku terus melepaskan keluhan kecil dan aku turut mengharapkan tidak terserempak dengan mereka nanti. Aku menanggalkan kasutku sebelum memulas tombol pintu rumahku. Namun, belum sempat aku memgang tombol, pintu sudah terbuka dari dalam membuatkan aku sedikit terperanjat.

     'Amboi! Amboi! Amboi! Awalnya kau balik. Pergi mana ha perempuan? .soalan pertama yang terlontar dari mulut oppa-oppaku membuatkan aku hanya bertindak mendiamkan diri.

     ' Woi! Kami tanya ni . Boleh kau buat tak dengar kan' kata Jungkook sambil melompat melepasi sofa sebelum berdiri di hadapan aku. Tangannya turut bergerak menarik kasar rahangku membuatkan rasa sakit muncul namun aku cuba tahan.

     'I...Iu..keluar dengan Min, Woo, Young dan Jihyo t..adi. Lagipun, Iu dah minta izin dengan eomma dan appa' kataku membuatkan cengkaman di rahangku di lepaskan kasar dan secara automatik tanganku terus menggosok lembut tempat yang dicengkam. Sakit oii, tenaga namja bukan boleh buat main.

      'Kook, dahla tu. Lepaskan budak ni. Biar je la dia tu. Lagipun, menyampah aku tengok dia lama-lama' kata Kihyun kepada Jungkook sebelum pandangannya diangkat ke arahku dan berubah dingin ' Dan kau! Naik atas sekarang. Semaklah aku tengok kau kat sini'. Aku tanpa banyak bicara terus bergerak meninggalkan mereka. Kata-kata mereka aku cuba untuk abaikan.

       Lagipun, sudah banyak kata-kata yang lagi pedih dari ni yang aku dengar dari mulut mereka dan semuanya boleh dianggap sudah menjadi perkara biasa. Aku cuba untuk memujuk diri agak tidak mudah tersinggung.dengan apa yang mereka ucapkan.

     Masuk sahaja ke dalam bilik, aku terus membersihkan diri. Setelah menyiapkan semua kerja sekolah, aku terus mengemas buku dan melabuhkan punggung di atas katil. Masa berlalu, namun mataku belum rasa nak tertutup malah semakin segar.

      Aku menalakan pandanganku ke arah jam yang tergantung di dinding. Sudah pukul 11 malam. Aku bangkit dari dudukku dan mencapai gitar yang berada di sisi katilku. Alang-alang belum mengantuk lebih baik aku menyanyi.

      Aku berdiri di hadapan balkoni bilikku dan memetik gitar kemudian setelah melodi keluar aku menyanyikan lagu 'knees' salah satu ciptaanku.

.

modu jamdeuneun bame

honja udukeoni anja

da jinabeorin oneureul

bonaeji moshagoseo kkaeeoisseo

nugul gidarina

ajik hal iri nama isseossdeonga

geugeosdo animyeon doragago sipeun

geuriun jarireul tteoollina

At night when everyone is falling asleep, I'm sitting alone
I'm still awake with don't let go of my day that has passed
Am I waiting someone? or Do I have something to do?
If It's not, then do I think the place that I want to go back?

mureupeul bego nuumyeon

na aju eoril jeok geuraessdeon geoscheoreom

meorikareul neomgyeojwoyo

geu joheun songire

kkamuruk jami deureodo

jamsiman geudaero dueoyo

kkaeuji marayo aju

gipeun jameul jal geoyeyo


If I lie down on your knee
Please rest my head like when I was young, you did
If I fall asleep lightly from your nice touch
Just let me stay for a moment
Don't wake me up, I'm gonna very deep sleep

joyonghadeon du nuneul

dasi naege naerimyeon

na geuttaecheoreom malgahge

useo boil su isseulkka

na jichin geot gata

i jeongdomyeon orae beotin geot gata

geudae issneun gose doragal su issneun

jireumgiri issdamyeon johgesseo


When your calm eyes fall upon me
Will I can smile happily like before?
I think I'm tired, I've standed for long time
I wish there are a shortcut to get back to you

mureupeul bego nuumyeon

na aju eoril jeok geuraessdeon geoscheoreom

meorikareul neomgyeojwoyo

geu joheun songire

kkamuruk jami deureodo

jamsiman geudaero dueoyo

kkaeuji marayo aju

gipeun jameul jal geoyeyo


If I lie down on your knee
Please rest my head like when I was young, you did
If I fall asleep lightly from your nice touch
Just let me stay for a moment
Don't wake me up, I'm gonna very deep sleep

seureureureureuk seureureu

gipeun jameul jal geoyeyo

seureureureureuk seureureu

gipeun jameul


Zzzzz Zzz I'll sleep really deeply
Zzzzz Zzz really deeply

      Selesai sahaja nyanyianku, aku bergerak masuk ke dalam bilik dan menutup pintu balkoniku sebelum merebahkan badan di atas katil dan tidur. Pada masa yang sama, ada beberapa pasang telinga yang mendengar nyanyianku tanpa sedar dan mereka kelihatan tergamam.

Someone p.o.v

       Selepas budak itu naik ke atas, kami berlima sambung menonton tv di ruang tamu. Tepat jam 11:15 kami berlima bergerak naik ke tingkat atas. Ketika kami melalui bilik budak nerd tu a.k.a adik angkat yang tak diiktiraf, kami nak sakitkan hati dia lagi biar dia sedar diri. Namun, belum sempat kami mengetuk pintu biliknya, terdengar suara orang menyanyi di dalam bilik budak nerd itu membuatkan langkah kami terpaku di situ.

    Serius aku cakap, ini adalah kali pertama kami mendengar suara semerdu ini dan membuatkan kami berpandangan sesama sendiri. Habis sahaja nyanyian tersebut, kami meneruskan langkah ke bilik masing-masing. Sempat lagi kami meluahkan rasa tidak percaya dengan apa yang kami dengar.

       'Weyhhh!!seriusla budak nerd tu pandai nyanyi? Aku tak percaya doo.- Jimin

      'Alah! Entah-entah tu suara radio ke ape entah. Jangan fikir sangat la. Mustahil budak tu boleh nyanyi sebagus tu- Sungjae

      'T..tapi?- Jungkook

     'Dahlah! Daripada fikir pasal benda ni better kita masuk tidur lagi better. Dah lambat ni. Esok dahlah ada kelas- Kuanlin.

      'Haah la. Jom la tidur dah lewat sangat ni'-Kihyun.

    Kami kemudian masuk ke dalam bilik dan tanpa dapat disangkal, nyanyian tadi masih terngiang-ngiang di telinga kami semua.


Double chapter before sis exam. but alang2 dh ada sis publish truz. Hope enjoy reading. 

our lonely cutie, lee ji eun @iuWhere stories live. Discover now