BAB 8

161 23 0
                                    

      Awal pagi aku bangun dan bersiap-siap untuk ke sekolah. Setelah siap, aku turun ke tingkat bawah dan ku lihat semua orang  dah ada di situ. Dengan langkah yang perlahan-lahan, aku bergerak ke arah omma Dan appaku. Aku mencium pipi mereka sebelum melabuhkan duduk di kerusi yang berhadapan dengan oppa-oppaku yang lain. Mereka memandangku dengan riak yang sudah ku agak penuh rasa meluat dan menyampah. Namun, aku cuba untuk berfikiran positif.

     " Sabar iu. Lupakan peristiwa semalam. Kau kena cuba dan terus kuat untuk mendapatkan kasih sayang oppa-oppa semua walaupun ianya sangat sakit dan susah".  Kata hatiku untuk memberi semangat kepada diri sendiri.

     Selesai sarapan, aku terus bersalam dengan kedua parentsku dan bergerak ke arah kereta oppa-oppaku. Belum sempat aku menaiki kereta, suara Sungjae oppa menyentakkanku.
" Kau memang sukalahkan dapat menyusahkan kami. Kau tahu tak aku memang benci dan menyampah tengok muka kau". Aku hanya mendiamkan diri dan menahan perit mendengarkan katanya itu. Aku cuba untuk menghadiahkan senyuman dan terus masuk ke dalam kereta.

     Ketika aku hendak duduk, Jimin oppa pula menolakku dan mencelah " Kau siapa nak duduk sebelah kami. Aku tak suka nampak muka kau dan taknak pun kau duduk sebelah aku. Kau take layak. Aku menahan air mata " ha. .h..habis.. iu nak duduk kat mana oppa"?

     " Kau nampak seat belakang tu. Pergi duduk situ. And satu lagi..dah berapa kali aku pesan , jangan panggil kami oppa. Kau langsung tak layak, budak lembap" .tambah kuanlin oppa sambil tersenyum sinis ke arahku diikuti oleh oppa-oppaku yang lain. Namun, ku lihat Jungkook oppa hanya senyap dan memandangku tanpa perasaan. Suasana dalam kereta bertukar senyap sehinggalah kami tiba berhampiran perhentian bas. Kihyun oppa terus memberhentikan kereta.

     Aku yang bingung terus tak tahu nak buat apa. Dalam keadaan teragak-agak, aku bertanya kepada oppa-oppaku sambil memandang hairan ke arah mereka.
" Op...oppa ...kenapa oppa berhenti kat sini?" Keadaan senyap sebentar sebelum Kihyun oppa bersuara.
" Hey lembap..Turunlah..kitorang dah lewat ni. Kau ingat kitorang nak bawa kau naik sekali kereta bersama-sama kami sampai ke sekolah ke?..Huhhh memang taklah aku..muka tak semenggah dan tengoklah pakaian tu..Ada hati nak beriringan dengan kami .Angan kau je la tu. Dah turun sekarang". Sambungnya lagi.

     " T..tttt..tapi.." belum sempat aku habis berkata-kata, Sungjae oppa terus menarik tanganku kasar dan menolakku keluar dari kereta. Aku yang tak bersedia terus jatuh dan kakiku mungkin terluka disebabkan oleh pergeseran dengan tar setelah ditolak tadi. Pedihnya memang tak boleh digambarkan. Kemudian, Kuanlin oppa pula melemparkan keluar beg sekolahku dan mereka terus memecut laju meninggalkanku di situ sendirian.

     Aku hanya mampu memendam dan menangis. Dengan langkah yang longlai dan kakiku yang terhincut- hincut, aku terus bergerak pergi ke sekolah sambil berjalan kaki. " Relaks iu, sikit je ni... Sekolah pun dah tak jauh dah." Aku cuba berfikiran positif dan dalam sedar take sedar..aku sudah sampai ke perkarangan sekolah.

Sorry lambat update.. seriously sis a lil bit busy this semester. Tapi sis akan cuba update Bab seterusnya..hope enjoy your reading..Maaf atas kekurangan..Peace 😉

   

our lonely cutie, lee ji eun @iuOnde histórias criam vida. Descubra agora