BAB 4

179 25 2
                                    

     Melihatkan keadaan itu, aku  hanya bertindak mendiamkan diri sambil menggigit bibirku bagi menahan air mata

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

     Melihatkan keadaan itu, aku  hanya bertindak mendiamkan diri sambil menggigit bibirku bagi menahan air mata. Aku  tanpa teragak-agak membuka mulut " omma! appa! iu rasa tak perlulah kot pindah sekolah bagai. Lagipun iu sayang nak tinggalkan kawan-kawan kat sekolah tu. Dan iu tahu yang oppa-oppa semua pun takkan suka dengan cadangan ni". sambungku sambil memandang mereka.

       Dengar omma!appa! apa budak ni cakap. Ye! memang kami tak suka  pun. Lebih baik dia terus sekolah kat situ je. Takde la dia menyusahkan kami nanti. Lagipun semua tahu kan yang kami tak sukakan dia ni". Kata Jungkook oppa sambil menjeling tajam ke arahku. Aku terus menunduk memandang lantai sambil diam menikus melihatkan pandangannya yang amat menakutkanku.

      "Omma dan appa tak kira. Kami akan tetap hantar Iu ke sekolah tu jugak dan kami nak kamu jaga dia di sana. Dan keputusan kami muktamad". Setelah selesai appaku berkata-kata, kelima-lima oppaku terus mengangkat kaki mereka meninggalkan kami bertiga di ruang tamu. Appa terus memicit kepalanya melihat kelakuan anak-anak lelakinya itu.

      Omma terus bergerak dan duduk di sisiku. Dia terus memelukku erat. " Iu, omma harap iu sabar ea dengan oppa-oppa semua. Omma yakin satu hari nanti mereka akan terima iu sebagai adik mereka juga". Aku hanya  tersenyum dan berdiri meminta diri dengan kedua ibu bapaku untuk naik ke bilik.

       Saat aku melalui bilik oppa-oppaku, lengan ditarik dan dicengkam kasar.  Aku terus mengaduh menahan kesakitan di lenganku. Aku berpaling dan terkejut melihat oppa-oppaku tersenyum sinis melihatkan aku yang menahan kesakitan akibat lenganku dicengkam oleh  Kihyun oppa. 

       " Oppa tolong lepaskan Iu. Lengan Iu sakit oppa". Kataku sambil menahan kesakitan akibat cengkamannya yang sangat kuat.

      " Sakit ke...ha ha ha. Padan muka. Itu  balasan buat kau sebab buat kitorang sakit hati. Puas la hati kau kan bila omma dan appa sebelahkan kau. Kau ingat kau siapa hah. Dasar budak hodoh.." Kata Kihyun oppa sambil melepaskan lenganku. Aku terus mengurut lenganku selepas dilepaskan. Aku ingatkan mereka dah puas hati namun aku silap bilamana mereka menarik rambutku kasar sambil mencengkam rahangku.

     " Eiii..kau memang tak malu kan. Kalau ikutkan hati kami yang panas sekarang ni..kami nak pijak-pijak je kau sampai kau mampus. Kau tahu tak! Kau tunggu la, tengoklah nanti apa yang kitorang akan buat. Kau nak sangat sekolah sekali dengan kami kan..Jadi kau tunggulah nanti.". Kata oppa-oppaku sambil melepaskan rambutku dan menolakku ke atas lantai. Mereka terus meninggalkanku seorang di situ.

     Aku bangun perlahan-lahan dan masuk ke bilikku.  Aku terus menaiki katil dan meletakkan kepalaku. Tubir mataku tidak berhenti-henti mengalirkan air mata disebabkan rasa sakit dan juga sedih atas perbuatan oppa-oppaku.

   " Adakah aku memang tak layak nak rapat ngan oppa-oppaku. Apa salahku sampai mereka bencikan aku begitu sekali. Adakah salah aku cuba ikut apa yang telah diputuskan oleh kedua-dua ibu bapaku. ". Kataku beserta tangisan yang tidak dapat dihentikan. Aku perlu lupakan apa yang berlaku tadi supaya aku dapat gembira dengan perpindahanku esok. Aku akan cuba rapatkan hubungan dengan oppa-oppaku lagi. Aku tak boleh berputus asa . 

      Aku kena kuat dan aku harap esok segalanya akan menjadi lebih baik. Akhirnya aku tertidur tanpa disedari..





Author note:

sorry kalau cerita tak berapa best. Ni first works saya. Dan saya akan update cerita ni time saya free sebab kelas dah start. Dan cerita akan diupdate kalau saya tak sibuk. Dan sorry juga sebab dah lama tak update.



our lonely cutie, lee ji eun @iuWhere stories live. Discover now