BAB 50

149 17 10
                                    

        Sudah seminggu aku dibenarkan pulang ke rumah. Hubungan aku dan oppa-oppa aku sangat baik. Akulah manusia paling happy apabila perkara yang aku inginkan berlaku menjadi kenyataan. Oppa-oppaku menjagaku sangat baik bahkan aku hendak membuat kerja berat sikit pun dah habis dibebelnya aku sedangkan kecederaan aku sudah semakin pulih.

        Aku bergerak menuruni tangga menuju ke ruang tamu. Saat terpandangkan ahli keluargaku, aku terus bergerak dan menyelit antara mereka. 'Eh! Adik dah turun dah. Homework dah siap ke belum? Ni adik nak makan apa-apa tak? . Belum sempat aku melabuhkan punggung, bertalu-talu soalan menerpa aku.

      Aku terus memicit kepalaku sambil mengambil bantal kecil di tangan Sunjae oppa dan terus aku letakkan kepalaku di atas pahanya sambil kakiku ditampung oleh Jungkook oppa. Melihat kelakuanku, kesemua ahli keluargaku menggelengkan kepala. Namun, tangan Sungjae oppa masih lagi menggosok lembut rambutku. Aku hanya membiarkan selesa diperlakukan begitu.

     'Ni dengar tak apa yang kami cakap ni. Jangan buat tak tahu je. Dah makan ke belum ni?' tambah Kuanlin oppa pula. Aku terus bangun dan menyandar di sofa yang diduduki sambil menayangkan muncung. 'Ala, oppa ni. Mana la adik nak jawab semua tu lagipun selalu oppa semua tanya benda sama je. Tak ada benda lain dah sampai adik dah rasa malas nak jawab' kataku pula.

     Namun, tidak semena-mena pipiku ditarik oleh Kihyun oppa sebab terlalu geram dengan jawapanku. 'Eii tengok! Tengok! Menjawab. Geramnya lahai tengok adik ni' tambahnya sambil tangannya tidak lepas dari menggosok tempat pipiku yang ditariknya tadi.

    ' Ha! Sebelum tu baru adik teringat adik ada benda nak bagitahu eomma, appa dan oppa-oppa kesayangan adik ni' kataku sambil menepuk tanganku tanda aku baru teringatkan sesuatu.

   'Apa dia sayang? Cakap je. Kami semua mendengar ni' kata eomma pula dan mendapat anggukan daripada yang lain.

     'Esok adik nak keluar dengan oppa-oppa angkat adik. Mummy dah ajak pergi rumah mereka. Lagipun dah lama juga adik tak melawat mereka. Boleh tak adik keluar esok dengan mereka? Tanyaku lagi bagi mendapatkan keizinan dari mereka.

    Mendengarkan itu, riak wajah mereka terus bertukar kepada riak yang tidak dapat aku tafsirkan dan yang paling ketara risau dan tidak selesa. Tapi kenapa? Aku sendiri tak tahu.

    'Emm.. boleh tak adik cancelkan je. Tak payah la keluar dengan diorang. Kami boleh temankan adik seharian esok nak pergi mana-mana sekalipun' kedengaran suara Jimin oppa yang daripada tadi diam sekarang matanya tertumpu kepadaku.

    Aku pelik, kenapa mereka seakan-akan keberatan untuk melepaskan aku bersama-sama dengan keluarga oppa angkatku. Namun, aku cuba menepis segala persoalan tersebut dan menghadiahkan senyuman kepada semua 'Ala,adik dah janji nak keluar dengan mereka esok je. Boleh la eomma? appa? Oppa?' dan akhirnya mereka mengangguk lemah tanda membenarkan.

     Keadaan tiba-tiba menjadi senyap buat seketika dan untuk menghilangkan rasa janggal antara kami, aku bersuara sambil membuat muka cemberut 'Adik lapar, nak makan. Jomlah teman adik'.

     Mereka semua terus bangun dari duduk dan bergerak ke dapur untuk melayan karenahku. Anyway, aku happy dengan keadaan ini.



New chapter. Tak lama lagi semuanya akan terbongkar dan Iu maybe terpaksa membuat pilihan yang agak payah. Hope enjoy reading. Maaf atas kekurangan. Maybe cerita ni akan tamat dalam 4 /5 bab lagi.

our lonely cutie, lee ji eun @iuWhere stories live. Discover now