Chapter 31: Rumah baru

13.6K 397 2
                                    

Syed yang sedang memandu kereta miliknya  itu menekan alarm untuk membuka pagar rumah baharu mereka

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Syed yang sedang memandu kereta miliknya itu menekan alarm untuk membuka pagar rumah baharu mereka. Kemudian, dia menarik handbrake setelah memakir keretanya.

"We already arrived and this is our house. Is it okay for you?" Syed bersuara selepas menutup enjin kereta miliknya.

"Okay? No, but I love it. Dari luar pun dah nampak cantik sangat tau." puji Putri sangat teruja dengan rumah baharu mereka. Freedom is coming.

"Wow, aku tak expect yang kau suka. Sebab rumah ini tak sebesar rumah papa dan mama kau mahupun daddy dan mummy. Biasa-biasa je aku beli untuk kita. Aku pun baru start bekerja jadi ini sahaja yang aku mampu beli guna duit aku buat masa sekarang." luah Syed terus-terang. Ini memang semua atas usaha duit-ringgitnya bukan dari duit hasil daddynya.

"Okay sangatlah. Cantik. Awak baru start kerja pun dah boleh beli rumah cantik ini kira okaylah tu. Dah lah jom masuk. Tak sabar nak tengok suasana rumah ini! Swimming pool ada tak?" kata Putri memang sangat teruja lalu keluar dari perut kereta milik Syed.

Syed tersenyum lebar mendengar kata-kata isterinya yang langsung tak mengadu tentang rumah ini. Rumah ini nampak sedikit kecil tetapi memang mewah habis dan tak kecil seperti yang disangkakan sebenarnya. Syed sendiri sudah datang melawat sebelum dia membeli rumah ini. Rumah ini ada tiga bilik iaitu bilik tidur utama yang memang besar berserta bilik mandi yang besar. Kemudian, dua bilik lagi adalah bilik tetamu yang tidaklah terlalu besar tetapi mempunyai bilik mandi yang tersendiri.

Selepas Syed membuka kunci pintu rumah. Putri melangkah masuk ke dalam rumah itu. Ruangan tamu itu dipandang dengan teliti. Cantik. Cukup mewah sudah bagi dia. Tubuhnya kemudian pergi berlari ke ruangan dapur pula. Wow, pun cantik juga. Siap kitchen island lagi. Syed tergelak kecil melihat celoteh isterinya yang seakan-akan budak 6 tahun. Comel. Kemudian, Putri kembali di ruang tamu dengan senyuman lebar. Dia sangat berpuas hati dengan rumah ini. Selesa sangat.

"Wah, saya sukalah awak, cantik! Hihi." ujarnya ikhlas.

"Baguslah kalau kau suka. So, this house has three bedroom. One master bedroom and two guest room." beritahu Syed.

"Okay, we're not gonna share bedroom right?" soal Putri.

"Boleh nak share kalau kau nak tidur atas lantai buat selama-lamanya." kata Syed mengusik Putri. Putri hanya menggulingkan bola matanya. Menyampah.

"Aku nak master bedroom." beritahu Syed.

"NO! Sayalah. Please awak?" pinta Putri dengan pujukkan.

"Nope! Aku punya. Muktamad." balas Syed tak nak mengalah.

"Tak. Saya nak master bedroom juga."

"Masalahnya rumah siapa sekarang ini? Rumah aku ke kau?" soal Syed sinis.

Putri mengejek ayat lelaki itu semula dengan suara yang menjengkelkan. Hish, tadi dekat rumah daddy dengan mummy bukan main caring. Siap tanya? 'Kalau kau penat, esok jelah kita pindah!' Wow. Tapi sekarang? Dah balik semula dengan perangai belagaknya. Menyampah.

That Mr Arrogant Is My Husband!  ✅Where stories live. Discover now