Chapter 70

12.8K 434 24
                                    


"Wah, hensemnya abang Iyyad malam ni eah. Macam nak pergi kahwin." puji Putri kepada Iyyad yang segak berpakaian tuxedo malam ini. Majlis untuk dia lagi pun.

Iyyad melepaskan tawa kecil mendengar kata-kata Putri.

"Jangan dok puji lebih sangat Putri. Nanti Syed dengaq dia marah abang Iyyad pulak." balas Iyyad yang sedang membetulkan rambutnya.

"Hekeleh, takkanlah Putri puji sepupu dia sendiri pun nak marah." kata Putri lagi.

Syed yang entah dari mana datang masuk bilik Iyyad lalu memeluk isterinya dari belakang. Kemas sepasang tangan itu memeluk erat pinggang kecil gadis itu.

"Mestilah marah sayang. Sayang patutnya kena puji abang je." kata Syed lalu melabuhkan bibirnya di pipi kanan Putri.

Sayang? Abang? Apa Syed ni! Malulah. Sejak bila tukar panggilan ni? Nak jerit kuat-kuat boleh tak? Mr Arrogant ni sengaja kan. Suka main-main dengan hati aku yang tak kuat ni tau.

Kemudian, Syed memusingkan figura gadis itu bagi memandangnya. Terpampar senyuman manis Syed buat isterinya. Entah kenapa rasa nak memanja malam ini. Dengar Putri memanggil Iyyad dengan panggilan abang, dia pun teringin.

"Kalau asyik nak puji awak je, baik awak kurung saya dalam rumah biar tengok muka awak je 24 jam."

"Boleh jugak. Kita kurung diri kita berdualah. Pastu, abang tengok muka sayang, sayang tengok muka abang."

"Banyak cantik idea awak. Ingat saya takde kerja lain ke nak buat?" balas Putri pula.

"Abang." kata Syed sepatah membuat Putri pelik.

"Hah?"

"Abang. Panggil aku abang." suruh Syed memandang muka isterinya.

"Tak nak." ingkar Putri.

"Kenapa?"

"Malu."

Syed tergelak kecil.

"Tak payahlah nak malu. Kau tu isteri aku. Dah hampir setahun kita kahwin. Come on."

"Yelah."

"Cuba."

"A...abang?" panggil Putri tersipu malu. Syed pula tersenyum lebar mendengar perkataan yang keluar dari mulut Putri. Riangnya hati dengar. Bibir milik Syed kemudian singgah pada dahi Putri lama. Kucupan kasih diberikan.

Syed sudah sayang dan cintakan Putri sepenuh hatinya. Dia berjanji pada dirinya yang dia akan jaga Putri buat selamanya. Tiada yang lain boleh jadi pengganti dalam hati selain dari isterinya ini, Putri Emylia Irdina.

Pasangan itu tiba-tiba mendengar seorang lelaki berdehem kuat. Iyyad menunjukkan senyuman kambing saat pasangan itu pandang dia.

"Aku bukan nak kacau hampa. Tapi aku rasa kalau nak bersemut macamni pi cari port lain ok. Aku ni nak bersiap dan depan pintu bilik aku takdak pulak papan tanda hat mengatakan bilik ini untuk pasangan yang ingin berkasih-kasih. Jadi keluarlah noh. Sekian dari saya." Iyyad berkata. Menghalau pasangan itu dengan penuh gaya bahasa yang indah dan kesopanan. Pasangan itu hanya menjeling Iyyad dan meninggalkan bilik tidur Iyyad.

🌹🌹🌹

"Tahniah Encik Iyyad." ucap seorang gadis yang hadir sebagai tetamu kepada Iyyad.

"Terima kasih Gina. Jemputlah makan lagi." balas Iyyad tersenyum lalu terus meminta diri untuk pergi ke satu meja yang penuh dengan kawan-kawan Syed serta kawan-kawan Putri.

"Tahniah Iyyad."

"Yaaaa, tahniah wooooo."

"Congrats."

That Mr Arrogant Is My Husband!  ✅Where stories live. Discover now