Chapter 75

11.7K 385 38
                                    


Syed menutup file berwarna biru itu. Cermin matanya ditanggalkan lalu menyandar tubuh pada kerusi. Keluhan kecil terlepas daripada mulutnya. Separuh daripada kerjanya sudah habis. Lega rasanya.

Syed kemudian mengambil telefon pintarnya dan masuk ke aplikasi whatapps. Dia membaca mesej yang ditinggalkan oleh Iyyad.

"Kalau tak busy, lunch dengan aku harini. Ada benda sikit aku nak cakap." baca Syed malas. Ada benda nak cakap? Bukan ke nak explain. Takda masa aku.

Syed meregangkan ototnya sebelum bangun dari kerusi dan keluar dari biliknya. Nak pergi lunch pun tak sampai waktu lagi. Haih. Syed menutup pintu pejabatnya perlahan lalu matanya singgah pada seorang gadis yang sedang berjalan ke arahnya dengan senyuman yang cukup manja. Manja ke miang?

"Hi." sapa gadis itu riang.

"Nak apa?" soal Syed malas nak layan.

"Takkan nak cakap hi pun tak boleh dah sekarang." rengek gadis itu.

"Aku busy kau tahu tak Melissa."

"Alaa, kalau busy pun janganlah macamni. You ingat I datang sini enjoy ke? I pun busy. Takpi you janganlah stress diri sampai macamni Syed. Tak baik tau untuk kesihatan."  pesan Melissa masih setia mengekori Syed.

"Tak payah nak sibuklah kesihatan aku."

"Ish you ni. I cuma risau je. I tengok muka you macam tak cukup rehat je. Eyebag pun teruk. Setahu I, Syed Aqil Mikhael yang pernah I kenal dulu tak macamni kan?" soal Melissa dengan senyuman yang terlukis pada bibir merahnya.

"Yelah. Macam aku cakap. Aku busy nak siapkan semua file student yang berlambak-lambak tu. Tak kira graduation day dah nak dekat." balas Syed.

"Oh. Kalau apa-apa you panggillah I. I boleh tolong."

"Whatever." kata Syed lalu menekan butang air mineral di mesin air tersebut. Air mineral iti diteguk rakus. Dahaga sangat. Kemudian, pandangan beralih pada Melissa yang masih berada di sisinya.

"Kau asal pandang aku macamtu? Kau nak air jugak ke?" soal Syed.

"Tak. I tak nak you belikan air. Cuma I nak..." Melissa merapati Syed sebelum kedua-dua belah tangannya singgah pada tali leher Syed yang berwarna kuning itu "betulkan tie you. Dah longgar."

"Ish, Melissa apeni? Tak payah aku boleh buat sendirilah." kata Syed dengan suara yang tidak selesa. Tangannya menepis tangan Melissa.

"Come on, Syed. I tak buat apa pun. Cuma nak betulkan tie you je. Tapi takpelah kalau you tak nak. I cuma nak berbaik dengan you. I rindu kita yang dulu. I mean I tahu you dah kahwin tapi tak salahkan kalau kita jadi kawan? Past is past right?" kata Melissa dengan suara sebak.

Mata Syed lembut memandang gadis dihadapannya. Senyuman kecil mula terbentuk pada bibirnya. Melissa dah berubah ke?

"Betul ni?"

"Yes!"

"Okay sure. Friend it is." kata Syed lalu membuang botol mineral yang sudah kosong itu ke dalam tong sampah.

"Yeay." secara sponton Melissa terus memeluk tubuh Syed erat.

"Eh eh Melissa. Kita dekat public dan aku dah kahwin."

That Mr Arrogant Is My Husband!  ✅Where stories live. Discover now