Chapter 62

12.7K 406 16
                                    


Farhana mengikat tali bathrobe putihnya dan keluar dari bilik mandi. Satu notif kedengaran dari telefon pintar miliknya. Dia mengambil telefon pintar miliknya itu dan duduk di birai katil.

----------------------------------
Emak 💛

Assalamualaikum, Farhana.

Ya wslm. Kenapa mak?

Ada orang masuk meminang kamu petang tadi.

Huh? Siapa. Jangan cakap mamat tu lagi. Anak kawan mak tu kan?

Yelah. Dia yang datang. Mak tengok makin hensem dan baik budaknya. Matang dah. Kamu terima lah.

No way. Farhana taknak. Dia tu gatal, gedik. Tak padan dengan tua dah nak mampos. Takde orang lain ke dia nak pinang??!

FARHANA! Sampai bila kamu nak terus tolak dia. Macam mak cakap dia budak baik. Mak dah malulah nak asyik tolak dia. Mak dan mama dia berkawan. Kalau mak tolak lagi, tak ke mama dia terus benci dan tak suka kita nanti.

Farhana tak kira. Full stop. Farhana takkan kawin dengan orang tua tu. Biar membujang sampai tua pun Farhana sanggup mak.

Haih, apala yang susah sangat kamu nak terima dia. Ikut kamulah. Mak dah penat.  Mak dan abah dah tua. Mak takut nanti takde siapa nak jaga kamu.

Atuk dan Opah masih ada. Dahla mak. Farhana nak keluar!

----------------------------------

Farhana terus menghempas telefon pintarnya atas katil. Dia bangun dan menuju ke arah almarinya. Dia mengambil sapasang baju dan seluar berwarna hitam lalu disarungkan ke tubuhnya.

Perasaan marah menghantui dirinya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Perasaan marah menghantui dirinya. Mesej yang ibunya kirimkan itu membuatkan mood dia lari jauh ke sana. Orang tua tu pun satu. Gatal nak datang pinang aku lagi kenapa? Dah muka pun buruk, ada ke mak aku cakap hensem. Muka standard bangladesh je.

Keluarga lelaki itu memang menjadi musuh tetapnya. Setelah apa yang jadi pada kakaknya, langsung terus dia benci keluarga itu tetapi mak dan abahnya tersangatlah baik hati memaafkan keluarga itu. Siapa lagi kalau bukan keluarga MEGAT! Ya si Megat Aiman tu.

Abang kepada Megat Aiman itu sudah meminang Farhana tiga kali berturut-turut dan kalau termasuk dengan maknya bagitahu tadi dah empat kali tetapi keempat-empat kali itu ditolak mentah. Megat Amsyar nama di beri kepada abang Megat Aiman. Umur sudah mencecah 33 tahun. Tua! Ada hati nak kahwin dengan aku.

Disebabkan rasa bersalah kepada keluarga Farhana, kedua ibu bapa Megat Aiman ingin menjodohkan Megat Amsyar kepada Farhana sebagai tanda minta maaf tetapi sampai sekarang Farhana tidak boleh lupa kejadian hitam yang meragut nyawa kakaknya, Farina. Kejadian itulah membuatkan Farhana menjadi seorang yang beku. Sejak umurnya 13 tahun. Dia kurang bercakap dan asyik berkurung dalam bilik. Tetapi perangainya itu mula baik bila dia berjumpa dengan Putri, Aina, Rafiqa dan Mimi di sekolah baharu.

That Mr Arrogant Is My Husband!  ✅Where stories live. Discover now