Chapter 57

13.5K 448 8
                                    


A/N: 100+k. Oh ma gad. Thank u sm 🥰💜.

"Not bad citer ni." kata Syed sebelum menutup buku yang dibacanya. Buku itu sudahpun habis di baca olehnya. Genre seramlah. Kegemarannya. Mana boleh tinggal.

Syed bangun lalu merengangkan tubuh badannya yang agak lenguh. Hampir tiga jam dia duduk atas sofa ni. Tunggu lagi tak lenguh.

"Takde buku yang best dah. I need to go to mall. Beli buku lag tho." rungut Syed seorang diri sebelum menguap panjang.

Semalam dia berjaga dan tidur agak lewat. Siapkan beberapa kerjanya yang tidak siap di kolej. Dan ada juga beberapa pelajarnya yang kurang faham dengan tajuk yang dia ajar memberi pesanan dan minta dia terangkan kepada mereka. Jadi sebagai pensyarah yang bertanggungjawab dia pun tolonglah. Nasib hari ini hari minggu jadi bolehlah rehat.

Syed memulas tombol pintu dan keluar dari perpustakaan mininya. Dia melihat jam di dinding yang menunjukkan jam 3.00 pm. Awal lagi. Ingatkan dah pukul 5.00 ke apa. Syed kemudian keluar dari bilik tidurnya.
Gegendang telinganya di penuhi dengan tawa riang yang datang dari ruang tamu.

"Amboi gelak sakan nampak budak tu."

Syed menuruni setiap anak tangga hingga sepasang matanya dihadiahi dengan seorang gadis yang sedang menonton televisyen sambil makan bertih jagung. Lantas Syed terus mengambil tempat duduk di sebelah gadis itu dan tangannya mengambil bertih jagung itu lalu memasukkan dalam mulutnya. Putri langsung terus menampar tangan Syed kuat.

"Ahh..sakit. Kau ni!" rengek Syed dengan wajahnya yang mula cemberut.

"Lain kali mintak dulu sebelum makan. Ini popcorn saya." balas Putri.

"Alah! Duit aku jugak."

"Duit awak maknanya duit saya jugaklah kan?" kata Putri melihat wajah Syed sebelum kembali melihat kaca TV.

"Amboi kau! Memandai." sepasang mata Syed juga melekat di kaca TV itu.

"Baru tahu ke yang saya ni memang pandai dan bijak."

"Bijak konon. Math pun fail." bidas Syed.

Membulat mata Putri mendengar kata-kata Syed. Aik! Macamana dia tahu? Haritu dia ada cakap dia ni ahli magik. Mungkin betul kut. Eh! Mengarutlah kau ni Putri.

"Mana awak tahu? Saya dapat A+ okay." kata Putri yakin.

"Kau. Kalau dah tak pandai nak menipu tak payah nak menipu." balas Syed masih lagi memakan bertih jagung itu. Sedap pula. Walaupun dah makan tengahari dengan Putri tadi.

"Ergh fine."

"Kau tak bosan er duduk rumah?"

"Meaning?"

"Yelah, kau tak nak keluar ke? Dengan member-member kau ke. Sepanjang kau kahwin dengan aku, aku tengok kau tak banyak keluar pun. Keluar pun pergi rumah mama takpun mummy. Lagi satu kau keluar pun waktu kau merajuk dengan aku haritu sebab Melissa."

"Well, macamni lah saya duduk dengan mama dan papa. Lepak rumah. Kan saya dah cakap saya tak boleh keluar sangat so saya banyak spend time dekat rumah. Perkara biasalah ni bagi saya. Kalau nak lepak dengan member saya, dorang datang rumah saya."

Syed membuat mulutnya menjadi bentuk 'O'. Mengerti.

"Jom kita keluar. Citer kau tengok ni tak bestlah." kata Syed menghabiskan bertih jagung yang terakhir menyebabkan dia mendapat cubitan dari Putri.

"Aduh!" aduh Syed kuat. Sakit bhai.

"Padan muka. Habiskan popcorn saya lagi."

"Alah, nanti aku beli seguni untuk kau. Amacam nak tak keluar?"

That Mr Arrogant Is My Husband!  ✅Dove le storie prendono vita. Scoprilo ora