Chapter 63

13.1K 377 32
                                    


"Wahh, comelnye baby ni." puji Putri melihat bayi di dalam telefon pintarnya. Entah kenapa tangan ni gedik nak google tengok gambar bayi-bayi comel.

Putri menatal skrin telefon pintarnya hingga dia melihat bayi kembar. Haih, lagilah tersangat comel. Dengan baju sama warna. Kiut dia tak boleh bawa bincang.

Usai, dua puluh minit menatap gambar bayi-bayi comel tersebut, dia menutup telefon pintarnya dan baring di atas katilnya. Keluhan kecil dilepaskan. Bosan. Dia mengiringkan tubuhnya dan melihat laptopnya. Hmm, tengok filem pun best. Tapi lagi best kalau pergi wayang. Nak ajak Syedlah.

Putri cepat-cepat berlari keluar dari biliknya dan terus memulas pintu bilik Syed.

"AWAK, JOM KIT---- allahuakbar!" Putri cepat-cepat mengalihkan pandangannya.

"Jom? Jom ke mana?" Syed mengelap rambut basahnya dengan tuala kecil.

"Takpe, saya bagitahu di luar." Putri menapak keluar dari bilik Syed.

"Aik! Asallah dengan budak tu?" Syed kemudian melihat dirinya di cermin. Oooo patutlah nak bagitahu kat luar. Rupanya aku yang tak pakai baju. Malulah tu."

Selepas beberapa minit, Syed pun keluar dari bilik tidurnya dan matanya mendarat ke seorang gadis yang tengah berdiri sambil bersandar di dinding. Kalau tengok mata gadis itu, macam mengelamun sampai ke negara lain dah jadi Syed menggunakan masa ini untuk menyergah isterinya.

"Bahhhh." Syed memunculkan wajahnya dengan senyuman menjengkelkan di hadapan Putri. Memang habis terkejut isterinya. Laju jantung bekerja, kalau ada sakit jantung ni memang dah arwah dah. *arwah dulu baik orangnya hehe saja menambah*

"AWAK NI. Kalau saya mampos terkejut tadi macam mana? Hish!" Putri tidak puas hati melihat suaminya yang tak henti-henti mengelakkannya. Tak guna punya perangai.

"Alah kalau mampos pun takpa. Kurang dosa. Kalau hidup lama kan menambahkan dosa je." jawab Syed selamba.

Putri mengulinggkan bebola matanya.

"Haakkk guling mata dekat suami! Dosa tau!" pesan Syed.

Putri langsung tidak kisah dengan kata-kata Syed malah kali ini Putri menjelir lidah kepada suaminya. Sengaja nak provok.

"Itu pun dosa!!!" kata Syed kuat melihat tubuh kecil isterinya berlari.

Syed mengejar isterinya yang masuk ke dalam bilik kolam renang itu. And yes, rumah ni memang ada kolam renang. Indoor swimming pool. Tapi dua-dua mereka jarang sikitlah nak singgah bilik ini. Satu, sebab Syed kurang gemar berenang mahupun suka main dengan air. Langsung tak berminat. Kedua, Putri tak pandai berenang. Kadang Putri hanya datang untuk rendam kaki je. Kolam renang dalam rumah ni berbentuk segi empat, tak adalah besar mana pun. Dan di hujung bilik kolam renang ini, terdapat satu hot tub. Di situ memang jadi kegemaran Putri ah yeah!

"Kau nak lari mana? Huh?" soal Syed memandang isterinya tajam.

"Awak apesal? Kejar orang pulak!" Putri masih lagi berjalan ke belakang menjauhkan diri dari Syed.

"Kau minta maaf dulu kalau kau taknak masuk dalam kolam tu. Best pulak aku tengok air dia." kata Syed dengan senyuman senget.

Putri mengetap gigi. Eee taknak ah masuk dalam air tu. Dahla tengah hujan dekat luar. Sejuk. Tambah tak pandai berenang pulak tu. Kalau Syed tahu dia mesti gelakkan aku. Kenapa gelak? Biasalah aku kan ada suami yang paling baik dan romantis kat dunia ni.

"Okay! Fine! I'm sorry my Mr arrogant husbandddd~~."

"Buang arrogant! Tukar romantic!" pinta Syed mengusik isterinya.

That Mr Arrogant Is My Husband!  ✅Where stories live. Discover now