Bab 48🤍

1.6K 104 63
                                    

"Twinkle, twinkle, little star... How I wonder what you are,
Up above the world so high,
Like a diamond in the sky... Twinkle, twinkle little star...
How I wonder what you are..."

Berkerut dahi Hazwini tatkala mendengar nyanyian garau campur merdu menampar gegendang telinganya. Bunyinya sungguh dekat pada cuping telinga kanan. Mata yang terpejam semerta-merta terbuka luas.

Melihat iris biru bertentangan anak mata miliknya, membuat Hazwini bangun dari pembaringan lalu menjerit ketakutan. Kuat. "Arghhh!"

"Shhh! Kenapa ni Hana? Kenapa menjerit?" Bisik Airil Adryan sambil tangan kanannya menekup mulut isterinya yang tiba-tiba menjerit. Karang tak pasal-pasal orang dalam rumah ini berfikir bukan-bukan tentang dia dan isterinya Tubuh Hazwini di peluk erat. Betapa menggigil tubuh kecil isterinya saat ini.

Hazwini yang dalam pelukan Airil Adryan meronta-ronta untuk di lepaskan dari pelukan erat itu. "Lepaslah! Macam mana awak masuk bilik saya ni?! Haram tahu tak? Kita mana kahwin lagi... Tolonglah... Ibu! Ibu...!"

Kedengaran ketawa kecil Airil Adryan memenuhi segenap ruang bilik ini. Dahi Hazwini di kucup dengan lembut lalu berkata, "sweetheart... I'm your husband. Baru semalam kita nikah, takkan awak dah lupa?"

Tanpa sedar, Hazwini menepuk dahinya. Serius memang malu! Merah berbahang mukanya tika ini.

"Eleh... blushing aje dia ni. Eh, tapi comel lah...! Alamak! Tergoda abang..."

"Mana ada lah!" Nafi Hazwini laju. Baru saja dia hendak bangun, tubuhnya di tarik dari belakang dan jatuh dalam pelukan suaminya. Pandangan mereka bertaut seketika. Saat ini, badan Airil Adryan mengambil peluang betul-betul berada di atas badan isterinya. Senyuman nakal di berikan pada si isteri sedang blur itu.

"Huh?"

"Kiss me." Bisik Airil Adryan menggoda. Siap memuncungkan bibirnya itu.

"Utamakan solat dulu. Kiss tu bila-bila nanti boleh. Adeh, lepaslah... Saya nak mandi ni. Nanti kita boleh solat subuh berjemaah. Berganda-ganda Allah bagi pahala kat kita."

"Tapi kiss boleh dapat pahala jugak..."

"Alah... Kita mandi dan solat dulu. Nanti saya kiss abang."

"Wait... wait.. kita? Mandi berdua?" Soal Airil Adryan dengan kening kanan terangkat. Kemudian dengan sengaja, dia perlahan-lahan merapat bibirnya ke bibir Hazwini.

Melihat itu, terus Hazwini memejamkan matanya lalu tergagap-gagap macam burung gagak dia berkata dengan niat menghalang bibir suaminya itu mendarat ke bibir miliknya. Nanti ke lain jadinya! Ayuh, kita cegah sebelum terlambat!

"Eh? Tak... tak... Bu... bukan mandi berdua.. I mean, mandi sorang-sorang lah!"

"Mandi berdua pun dapat pahala juga... Tak nak kutip pahala ke, sweetheart?"

Ingin Hazwini membalas kata-kata Airil Adryan, suara Pn. Hawa sudah laung kedengaran di luar. "Kakak! Kenapa jerit-jerit tadi tu? Kalau dah bangun tu, pergi mandi. Azan Subuh nak dekat... Ajak Airil sekali berjemaah sama-sama kat surau."

Dengan pantas Airil Adryan menyahut dengan selamba.

"Anak ibu ni menjerit sebab ada lipas melekat kat muka dia tadi... Sebab tu dia menjerit."

Hazwini sudah membulat mata. Dengan ada kudrat wanitanya dia menolak dada suaminya yang menghempap badan kecilnya. Renungan tajam di beri kepada Airil Adryan yang tersengih kambing itu.

"Lah.... Ya ke? Ibu ingat apa tadi. Ibu dengan Haziq pergi surau dulu tau. Kau orang berdua jangan datang lambat ke surau nanti. Rugi je," ujar Pn. Hawa lagi.

My Adore, Dr. Annoying Where stories live. Discover now