Retaliation Team ver.[2]

4.2K 272 4
                                    

22 November 2027, Metropolitan Washington,London.

Mark,Kevin, Christopher, Na Jaemin dan Huang Renjun. Pasukan Rahasia Elite gabungan dari askar berlainan negara. Canada,Australia,South Korea dan Northeastern China.

Ketangkasan juga kecerdasan mereka tak terbatas. Mereka memegang posisi masing masing dengan Christopher sebagai Commander, Kevin sebagai second commander dan Renjun sebagai main hacker.

Kelima lima ahli Joe ini berkumpul di pengkalan salah sebuah ibu pejabat mereka yang terletak di Washington,London atas perintah General Dwayne.

"Jadi, apa laporan kalian Joes ?" Tanya Lelaki berdarah Amerika Syarikat dengan pangkat General itu kepada pasukan Elite yang dibinanya.

"Christ melaporkan, Unit Alpha,Betta dan Kappa berjaya menghentikan pelancaran Nuklear 21 November 2027 yang dibuat anggota Cobra ke Metropolitan Tokyo General."

"Kevin melaporkan, beberapa orang Unit Kappa,Betta dan Alpha tewas dalam pertarungan di atas Cobra pada 21 November 2027."

"Mark dari unit Betta, tak ada Laporan."

"Na Jaemin melaporkan, Unit Delta dan Thetta berjaya melumpuhkan pusat penghasilan Nanomite di Barat Daya Kutub Utara. Tiada dari pasukan yang tewas General, hanya beberapa dari Unit Delta mengalami cedera."

Mark,Kevin, Christopher dan General Dwayne tersenyum bangga.

"Bagus, akhirnya kalian berjaya menewaskan Cobra. Aku sungguh bangga." Ucap General dengan senyum bangganya. Retinanya menangkap wajah serius Renjun si pemegang Unit Delta itu.

"Siapa yang bilang Cobra berjaya ditewaskan?" Tanya Renjun datar.

"Maksud mu apa?"-Kevin

"Commander Cobra,Desto dan Storm shadow si ashikage putih itu masih hidup bebas diluar sana masih banyak peluang untuk mereka merekacipta ulang Nanomite, Cobra juga mempunyai cabang pangkalan yang tak kita ketahui dimana. Apakah itu menjamin kehancuran Cobra? Tidak. Jadi jangan terlalu yakin."

Semua mereka terdiam. Apa yang dikatakan Renjun itu jauh daripada perkiraan tapi tak mereka pungkiri semua itu benar. Selagi Cobra masih Hidup, Nanomite terus akan tersebar. Ini akan lebih buruk jika Nanomite itu dinaiktarafkan oleh Cobra. Kecanggihan senjata Joe pasti tak lagi mampu melawannya.

....

Lelaki berdarah asli Amerika Syarikat itu berjalan masuk ke pangkalan tersembunyinya diikuti dengan Desto dan Storm Shadow di belakangnya. Ia menyeringai lebar saat anggota cobranya sedang melancarkan sistem Nanomite.

"Permainan baru bermula Joe."








....

I heard that Tomorrow is Eid al-mubarak, Happy Eid al-mubarak to all muslims and non-muslims yah! Have a nice day tomorrow♡

Our Love Story?Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum