Prolog

3.5K 140 49
                                    

"U! What is this?! Why I get the news yang family U nak jodohkan U dengan pilihan mereka?! Why not I?! "

"Dear, listen to me first! Kita boleh bincang benda ni! I sendiri pun baru tahu tentang ni but don't worry! I tahu macam mana nak handle benda ni! "

"How, Hali?! U tak tahu ke yang berita ni dah satu dunia tahu?! Halilintar, pelakon terkenal dunia, bakal menikahi calon pilihan keluarganya sendiri! What is this?! Dah terang-terang artikel ni tertulis dekat majalah dan seluruh tempat!"

Lelaki tadi yang sedari tadi lagi mencuba untuk memujuk pasangannya mula mengeluh lelah. Nampaknya dia memang tak boleh nak kawal dengan keadaan yang sebegini kecoh. Tambahan pula dia rasa seperti sangat tertekan sekarang.

Tetapi itu sama sekali tidak menghentikannya daripada memujuk kekasihnya itu. Dia amat sayangkan kekasihnya dan dia tidak mahu kerana berita tak guna yang tersebar itu membuatkan hubungannya dan kekasihnya itu terputus.

Fikirannya cuba memikirkan sesuatu. Ya, sesuatu yang kalau boleh sekurang-kurangnya boleh menghalang hubungannya dan kekasihnya itu daripada putus.

"Dear, listen. You have to trust me. I tahu apa yang I perlu buat. But U kena tunggu. Ok? "

"Sampai bila, Hali?! I tak boleh nak terima benda ni! How could you do this to me?! U ni tak sayangkan I ke?! "

"No! It's not like that! Ok, macam ni. U bagi I masa untuk uruskan tentang family I, and after that kita back to usual ok? "

Gadis di hadapan lelaki tadi memandang kekasihnya dengan muka yang masam. Tangannya dilipatkan ke hadapan dadanya dan dia memandang ke arah kekasihnya dengan pandangan yang mengancam.

"You promise me? "

"Yes... I promise you, darling. "

Gadis tadi pun tersenyum. Dia terus mendekati kekasihnya dan menciumnya dengan lembut. Sekadar ingin memperbaiki keadaan mereka yang tadinya sempat keruh sahaja.

Usai bercium, mereka pun saling menatap wajah masing-masing seolah-olah mereka itu adalah kekasih ideal yang tidak akan pernah berpisah buat selamanya.

"I love U, Halilintar. "

"Love U too, Ying. "









☆☆☆☆☆
Jang! Jaaanng! Cerita baru!
So, what's next?
Nak teruskannya? :D

Love Me Like You Do [C]Onde histórias criam vida. Descubra agora