Part 19

1.6K 129 26
                                    

"Mulai hari ni dan buat selamanya, kau tidur bilik aku."

"Betul ke?! Horeey!!"

Halilintar memutarkan bebola matanya, apabila melihat Gempa yang melompat keriangan seolah mendapat ole-ole daripadanya sahaja. Namun, satu senyuman kecil terbias dibibirnya.

"Dah, but kau jangan nak menggedik eh semasa tido. Kalau tangan kau merayap ke arah lain, siap kau. Aku tendang kau keluar dari sini."

Wajah Gempa berubah cemberut. Dia berpeluk tubuh. Dia pandang Halilintar dengan renungan tajam, menentang tatapan dingin suaminya itu.

"Berani ke?"

"Siapa kata aku tak berani."

"Kalau awak berani, try lah tendang saya. Saya nak try tendangan maut awak tu."

Sudut bibir Halilintar terangkat sebelah, tatkala mendengar ayat Gempa barusan. Cabar dia nampak? Dia senyum sinis.

"Are you sure, my naughty Ouro?" kening di jongket beberapa kali, senyum sinisnya makin melebar apabila Gempa mengangguk laju.

"Yes, I'm sure my daddy Linlin."

Gempa terus pejam matanya rapat-rapat, kedua tangannya saling mengenggam antara satu sama lain tatkala Halilintar mendekatinya. Dia sudah bersiap sedia untuk menerima tendangan Halilintar.

Halilintar yang melihat respon Gempa yang seperti pasrah itu, hanya mampu menahan tawa. Lucu kut wajah Gempa kala itu.

Cup!

Laju Gempa mencelikkan kelopak matanya, dia terkesima. Bulat anak matanya, memandang wajah Halilintar. Bibirnya masih lagi dicium Halilintar. Dapat dia rasa yang bibirnya mula digigit, dihisap dan dilumat perlahan.

Halilintar menekan belakang kepala Gempa seraya memperdalamkan lagi ciuman tersebut.

"Nnhhn... nghhn.."

Gempa melingkarkan tangannya pada leher Halilintar, dia membalas ciuman itu walaupun sedikit berantakan.

5 minit kemudian...

"Kata nak tendang, tapi kenapa cium Gem?" Soal Gempa setelah mereka selesai bercumbu. Nafasnya masih tidak teratur kerana kelelahan. Dia pandang wajah Halilintar.

"Aku dah tendang lah, tendang pakai bibir aku. Aku masih waras lagilah nak tendang orang yang aku sayang melebihi diri aku." kata Halilintar, lantas dia berbalik dan menuju ke arah katil. Terlihat jelas yang kedua cuping telinganya memerah, saat mengatakan itu.

Gempa terkaku ditempatnya berdiri, masih tidak percaya dengan apa yang dia dengar barusan. Sejak bila suaminya yang tsundere nak mampus tu, boleh luahkan ayat sebegitu manis sekali?

Namun begitu, Gempa mula tersenyum lebar. Dalam hatinya, dia bersorak riang.

"Oit daddy! Tunggu lah mommy!"

•••••

"Haaa.."

Gempa mengeluh kasar, tubuhnya yang terasa lembik dan tidak bermaya itu di campak ke atas katil. Dahinya dipicit perlahan, kelopak mata dipejam.

Sekali lagi dia mengeluh. Entah kenapa, hari ini dia asyik berulang alik masuk ke tandas. Rasa mual semacam. Muntah pun bukannya makanan yang dia makan pagi tadi, melainkan cecair putih saja. Dia pun pelik dengan dirinya sendiri.

"Aku tersalah makan ke? Nak kata aku makan benda karut tak pula. Haish, aku.. Umph!!"

Gempa melompat bangun dan berlari anak menuju ke bilik mandi. Sinki bilik mandi menjadi mangsanya kembali, yang entah keberapa kali.

"Uweek!"

Seperti yang Gempa duga, hanya cecair putih sahaja yang keluar.

Pili air di buka, lalu wajahnya dibilas dengan air. Dia memandang wajahnya melalui cermin bilik mandi. Pucat lesi wajahnya. Pili air dikatup semula.

"Patut ke aku jumpa doktor? Hmmm, rasanya patut kut. Aku takut juga kalau aku ada penyakit ke apa."

Dia melangkah keluar dari bilik mandi, almari baju ditujunya. Dia terus menyiapkan diri untuk ke hospital.
















Tbc...

Tsundere Husband (HaliGem) [C]√Where stories live. Discover now