1

148 8 0
                                    

" DAMIA ALEEYA ! " Damia yang sedang fokus pada komputernya itu tersentak seketika apabila namanya dipanggil. Entah apa lagi yang lelaki itu tidak puas hati pada dirinya sehingga hampir terkeluar anak tekak lelaki itu menjerit namanya. " Yes, Tuan Khalid ? " Dia membetulkan rambutnya seketika sebelum kembali menghadap bosnya itu.

" What's this ? " Dia memandang kertas tebal yang dipegang oleh lelaki itu. Jujur dia bingung sekarang ni.

" Kertas ? " Wajah dingin lelaki itu membuatkan dia tahu yang jawapannya salah. Kalau bukan kertas, apa ? Tisu ? Kayu ?

" Tu kerja yang Tuan Khalid suruh I buat tadikan ? " Dia menggigit bibir bawahnya menahan rasa takut. Wajah lelaki itu menunjukkan yang dia perlu memberikan jawapan lebih lagi. Otaknya ligat memikirkan jawapan yang perlu dia beri tapi tiada satu pun keluar. " Ada apa-apa ke yang Tuan Khalid nak lagi ? " Kedengaran keluhan berat lelaki itu.

" Grammar teruk, istilah salah, huruf besar huruf kecil semua berterabur, justify pun tidak. Apa benda ni ? You reti buat kerja ke tak ni ?! Bagus lagi I bagi budak tadika buat kerja ni. " Kertas itu dihempas di atas mejanya membuatkan semua yang ada disitu memandang ke arah mereka. Bergetar tubuhnya mendengar tengkingan lelaki itu. Boleh terkencing dia begitu.

" Banggakan sangatlah dengan your degree tu tapi sampai benda senang pun tak boleh buat ?! Useless ! " Aduh, terlukanya hatinya.

Tak mampu dia pandang mata lelaki itu, seram kot. Dan dia sangat pasti matanya sudah berkaca-kaca sekarang. Kitonyo manjo. " BUAT BALIK, HANTAR ATAS MEJA I SEBELUM BALIK. " Berdesing telinganya mendengar jeritan lelaki itu. Walaupun lelaki itu sudah masuk ke dalam pejabatnya sendiri, Damia masih berdiri ditempat yang sama dengan kepalanya masih tertunduk memandang lantai. Hidungnya mula berair.

" Damia okay ke tak ? "

Suara yang menyapanya itu membuatkan dia semakin menunduk ke bawah. " O– okay je akak Sarah, Damia nak pergi tandas sekejaplah. " Sebelum sempat wanita itu membuka mulutnya, Damia sudah berjalan ke arah tandas di tingkat itu. Dengan berat hati dia menolak pintu tandas tersebut.

Baru tiga hari dia bekerja, sudah macam-macam yang dia lalui. Boleh pula lelaki tua tu mempertikaikan degree yang susah-susah dia dapatkan itu. Dasar pak cik tua tak guna ! Air mata yang mengalir dipipinya itu dilap perlahan. Bukan dia tak pernah dimarah oleh pensyarahnya sebelum ini malah lebih teruk dari itu tetapi entah kenapa dimarahi lelaki itu membuatkan dia menangis tersedu-sedu.

" Kau tunggu pak cik tua, aku tunjuk dekat kau yang aku ni bukan je cantik tapi aku pun pandai. Kau yang cabar akukan ? Tunggu kau. " Mukanya dibasahkan dengan air paip.

" Let's the war begin, pak cik. "

MS: Isteri Tuan Khalid Where stories live. Discover now