36

68 4 2
                                    

" Excuse me, boleh bagitahu Khalid yang Dato' Syaf datang tak ? " Lelaki dihadapannya itu tersenyum kecil pada dirinya. MasyaAllah angunnya senyuman awak. Walaupun rambut lelaki itu sudah mula ditumbuhi uban tetapi kesegakan lelaki itu berada ditahap teratas. Sungguh menawan.

" Of course, wait a– "

Belum sempat dia mengangkat ganggang telefon untuk menghubungi telefon diruangan bosnya itu, lelaki itu sudah terlebih dahulu keluar. " Eh Syaf, balik Malaysia tak bagitahu pun. Kalau tak boleh aku jemput kau. " Kedua-dua orang lelaki itu berpelukan antara satu sama lain dihadapannya. Hello guys, dia pun mahu dipeluk. Takpalah dia peluk diri sendiri sahaja.

" Tadaa surprise. Saja nak buat kejutan untuk sahabat lama aku ni. Tak nak jemput aku minum-minum ke apa ? " Alamak comelnya cara lelaki itu buat kejutan. Dengan lengan didepakan lelaki itu meluangkan kata surprise itu.

" Damia, bawa dua kopi masuk pejabat I. Less sugar. " Mereka berjalan masuk ke dalam ruangan kerja Tuan Khalid dan mengabaikan Damia yang sedari tadi berdiri sambil bibirnya mengukir senyuman. Profesional bukan dirinya ?

" Tu ke anak Syam ? " Khalid hanya mengangguk kecil bagi menjawab soalan rakannya itu. " Lawa, sesuai jadi bini kau Lid. " Diusap lembut dadanya yang hampir terkena serangan jantung itu dek kerana kata-kata gila rakannya itu. Entah apa yang ada dalam fikiran lelaki itu sehingga mampu berkata begitu.

" Dia baru 25. Too young for me, Syaf. "

Dapat dia lihat lelaki itu menggeleng-gelengkan kepala menandakan lelaki itu tak bersetuju dengan kata-katanya. " Age is just a number. Bukan muda sangat pun dia tu, bukan tua sangat kau ni. Just nice je. " Dia mengaru kepalanya yang tidak gatal itu. Bersahaja lelaki itu melontarkan kata-kata yang berjaya membuatkan otaknya berfikir macam-macam.

" Ish tak naklah aku, aku bukan ada perasaan istimewa untuk dia pun. "

" Then kenapa kau sangkutkan keychain yang dia bagi tu ? Kau cerita kat aku yang kau rasa keychain tu mengarut then kenapa keychain tu ada dekat beg kau ? " Dia melihat ke arah beg bimbitnya lalu tersenyum kecil. Elok tergantung keychain itu membuatkan dia teringat pada gadis itu. Comel sungguh kelakuan gadis itu membuatkan dia tak henti-henti mengukir senyuman dibibir.

" Kahwin jelah, Lid. Baik cepat sebelum melepas. "

MS: Isteri Tuan Khalid Where stories live. Discover now