26

78 4 0
                                    

Lama ditenung bunga yang berada di atas mejanya itu. Dia terfikir apa sebab bunga itu dihantar padanya secara tiba-tiba. Tak mungkin Adam hantar, kalau lelaki itu yang hantar pasti akan diberitahu. Lelaki itulah paling teruja jika ingin memberi sesuatu padanya.

" I jumpa tukang hantar bunga dekat bawah, dia kata bunga ni untuk you. Apa ni ?! "

Bukan main marah lelaki itu padanya. Sampai bunga itu sanggup dicampak tepat ke dalam tong sampah ditepinya. Selepas lelaki itu masuk ke ruangannya dengan marah, Damia kembali mengambil bunga misteri itu. Datangnya bunga itu tanpa nama mahupun apa-apa nota. Misteri sungguh siapa yang berikan dia bunga itu.

Ting!

Ting!

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Papanya itu betul nak suruh dia kena sebat dengan Ayah Akinya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Papanya itu betul nak suruh dia kena sebat dengan Ayah Akinya. Mahu Ayah Akinya itu tahu Tuan Khalid itu sudah hampir berusia 40 tahun, bukan setakat kena sebat kena buang keluarga pun boleh. Dapat dia bayangkan wajah menjengkelkan lelaki itu. Dia sudah melihat sepupunya sebelum ini dimaki jadi dia tahu apa yang perlu dia hadap.

Tapi adakah dia berada diposisi dimana dia boleh memilih ? Tidak. Siapa lagi yang boleh dia upah sebagai fake boyfriend ? Ryan ? Big nooooo. Adam ? Buat masa sekarang no. Anak-anak ikannya yang dulu ? I don't think that's a good idea. Dia menggaru kepalanya yang tidak gatal itu.

Dengan pasrahnya, Damia menekan butang ditelefon pejabatnya yang menyambung terus kepada Tuan Khalid. " Yes, Damia. Can I help you ? " Suara lembut lelaki itu membuatkan dia semakin berfikir-fikir. Tetapi dia sangat-sangat perlu bantuan dari lelaki itu. Jika perlu dia bayar, dia akan bayar.

" I nak minta tolong sikit je, tak banyak pun. Janji. I'll pay the price." Lama lelaki itu berdiam diri sebelum kembali membuka mulutnya. " Proceed. " Bibirnya perlahan-lahan mengoyak senyuman kecil.

" Can you be my boyfriend for one day pleaseeee. " Kau memang berani, Damia.

MS: Isteri Tuan Khalid Where stories live. Discover now