16

90 4 0
                                    

" Wah, you betul-betul dah tumpas. Tumpas teruk, Mia. " Hani menepuk-nepuk tangannya sambil mengagumi apa yang dilakukan oleh hot sugar daddy rakannya itu. Sungguh dia tahu yang Damia bukan jenis yang senang digoda oleh lelaki tetapi pak cik tua itu memang berjaya menggoda rakannya. Dia akui kehebatan lelaki itu sehingga membuat rakannya itu hilang arah.

" Menggoda, fail. Tergoda, check ✔. "

Sengaja disebut perkara itu dihadapan rakannya itu supaya Damia sedar yang dia sudah jatuh cinta. Bukan wanita itu mahu mengakui hal itu." No..I'm not. I queen kot, queen mana ada tergoda. " Dia memegang bahu rakannya itu sambil menggeleng-gelengkan kepalanya.

" Tsk, tsk, tsk. Girl, even the queen fall in love with the king. Lagikan king tu sugar daddy you, gila tak tergoda. "

Damia terdiam sejenak. Entah dia patut mengiakan atau menafikan, dia sendiri pun keliru tapi hatinya sungguh berbunga-bunga apabila lelaki itu memujuknya semalam. Mahu saja dia menari semalam tapi dia meninggikan egonya. " Come on, babe. You rasa tercabar bila sugar daddy you tu insulting you jadi you nak balas dendam dengan nak goda dia. But at the end of the day, you yang tergoda. "

Bingo. Tekaan rakan baiknya itu sungguh tepat, tiada cacat cela. Matlamat untuk menggoda lelaki itu hanya sekadar untuk membalas dendam telah bertukar 360° selepas dia TERjatuh cinta. Perlakuan yang sangat lembut daripada lelaki tua itu baru-baru ini membuatkan dia tak lena tidur. Teringat jah oi ! Boleh terkeluar jantungnya kalau hari-hari dilayan sebegitu.

" Cik Damia, Tuan Khalid tugaskan saya untuk teman Cik Damia balik ke pejabat. Bila-bila Cik Damia dah selesai, boleh panggil saya. " Kata-kata dari lelaki yang tak dia kenali itu membuatkan Damia berkerut. Dah kenapa tiba-tiba sangat dia macam berada dalam drama.

" Who are you ? And who are they ? "

Dibelakang lelaki yang berbual dengannya itu terdapat lima orang lagi lelaki yang berpakaian lengkap seperti bodyguard. Dang, dia rasa macam dia bakal diheret masuk ke dalam penjara. Sangat seram ya vibes mereka. " Saya Ikmal, bodyguard Tuan Khalid but sekarang saya ditugaskan menjadi bodyguard Cik Damia. "

Dia tak dapat mencerna segala yang diperkatakan oleh lelaki bernama Ikmal itu. " But office tak jauh pun, tak sampai 5 minit berjalan pun you. Situ je hah officenya. " Memang dia malas untuk memandu jauh hanya untuk makan tengah hari jadi dia hanya makan ditempat yang paling dekat dengan pejabat supaya dia boleh berjalan kaki. Apa yang perlu sampai diiringi pengawal peribadi ni ?

" Kami hanya menerima arahan dari Tuan Khalid. Kalau Cik Damia dah selesai, boleh panggil saya. " Ah sugar daddynya itu memang memeningkan kepalanya. Sibuk pula pasang bodyguard untuknya. Macamlah dia tak boleh jaga diri sendiri. Apalah yang dia buat sehingga lelaki itu perlu memperlakukan dia sebegitu rupa.

Sedangkan papanya pun takda nak pasangkan bodyguard bagai. Walaupun sebenarnya memang papanya mahu berikannya bodyguard cuma dia yang keras-keras menolak. Lelaki itu siapa mahu memaksa dia mempunyi pengawal peribadi dan menghalang kebebasannya ? " Babe, you really have to work hard for this sugar daddy. "

Damia, Damia. Apalah nasib.

MS: Isteri Tuan Khalid Where stories live. Discover now