58

78 2 0
                                    

" You ? "

Matanya melirik ke arah jam di dinding apabila melihat isterinya sudah bangun dari tidurnya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Matanya melirik ke arah jam di dinding apabila melihat isterinya sudah bangun dari tidurnya. Baru jam 4:30 pagi. " You dah bangun ? " Suara halus isterinya itu membuatkan dia tersenyum kecil. Perlahan-lahan dia bergerak ke arah isterinya itu lalu memeluk gadis itu dari belakang.

" Kenapa awal sangat bangun ni ? " Diselak sedikit rambut gadis itu lalu dikucup lembut leher isterinya. Selain kebiasaannya menjentik gadis itu, mengucup leher itu pun telah menjadi kebiasaannya sekarang. " Saja je, nak tengok pemandangan pagi. " Gadis itu menghadiahkannya kucupan dipipi membuatkan dia tersenyum.

" Mesti ada problem ni, sebab tu terjaga ni. You memang selalu macam tu. "

Memang begitulah keadaannya. Sewaktu Hani dimasukkan ke hospital kerana tekaknya bengkak, isterinya itu kerap terjaga seperti sekarang ini kerana kerisauan dalam diri gadis itu menghalangnya daripada tidur. Dia belajar banyak benda dari gadis itu selama beberapa bulan mereka berkahwin itu.

" Takdalah, you suka tuduh-tuduh I tau. " Khalid menarik isterinya itu ke dalam dakapannya lalu mengusap perlahan kepala gadis itu. " You kalau ada problem ceritalah dekat I, I sedia mendengar. "

Dapat dia lihat gadis itu mencebikkan bibirnya sambil jarinya memainkan hujung selimut. " Tok Aki cakap dalam group family I yang you..you. " Dia tak mahu mendesak gadis itu, dia akan biarkan gadis itu yang menceritakan sendiri masalahnya. Kalau dia mendesak gadis itu akan lebih rasa tertekan dan lebih sukar untuk gadis itu berlapang dada bercerita pada dirinya.

" Tok Aki kata you mati pucuk ! "

Bilik itu hening buat seketika sebelum tawa Khalid memenuhi ruang itu. Damia memandang lelaki itu dengan rasa tidak puas hati. Dia punyalah risaukan imej lelaki itu, lelaki itu pula boleh gelak je ? " Tok Aki you ni tak tengok lagi betapa 'jantan'nya I ni. Dia tengok kejantanan I baru dia tahu I mati pucuk ke tak. "

Kata-kata lelaki itu dihadiahkan dengan sebuah jelingan tajam membuatkan lelaki itu terdiam. Yelah, orang serius dia boleh main-main pula. " Boleh I tengok chat family you tu ? " Damia hanya mengangguk kecil sambil menghulurkan telefon bimbitnya itu pada suaminya. Sungguh hatinya lemah.

" Tok Aki kata macam tu sebab you tak mengandung lagi ? Dia kata macam tu sebab dia tak sabar nak timang anak kitalah tu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" Tok Aki kata macam tu sebab you tak mengandung lagi ? Dia kata macam tu sebab dia tak sabar nak timang anak kitalah tu. Takda apalah tu, biar je. "

Entah kenapa kata-kata suaminya itu berjaya mengubat kerisauan dihatinya itu. Sejak mereka mendarat diKorea, fikirannya hanya dipenuhi oleh perkara itu. Itu kerana saat suaminya cuba berbual dengannya sebelum mereka bertukar bilik, dia kehilangan fokusnya.

Yang dia risaukan bukan tentang dirinya tapi tentang imej Tuan Khalid, salah seorang pemegang saham terbesar didunia. Tak ke malu kalau tengah bincang dengan klien tiba-tiba ditanya sama ada lelaki itu mati pucuk ataupun tidak. Bukan tidak besar kuasa Tok Akinya itu dan lelaki itu jenis yang tidak boleh dijangka.

" Alah jangan fikir sangat. You nak mengandung ? You will be soon. Berapa banyak kali kita buat dalam seminggu, you bagitahu I. Banyak, sangat banyak. You tunggu jelah. Lepas ni I takda hati-hati dah. " Gatalnya suami dia ni.

MS: Isteri Tuan Khalid Where stories live. Discover now