34

66 6 0
                                    

" Lama dah I tak jumpa you. Setiap kali I nak jumpa you dekat office, mesti security tak bagi I masuk. Why ek ? "

Damia hanya tersenggih kecil sambil menggeleng-gelengkan kepalanya seolah-olah dia tidak tahu apa-apa. Taknaklah dia beritahu lelaki itu sebab jadi begitu. Tidak perlu dia tanya sesiapa pun dis tahu itu angkara sugar daddynya. Jelas sungguh kebencian lelaki itu terhadap Adam.

" You, I tak boleh lama tau. I ada kerja nak kena settlekan. " Dia melihat ke arah jam tangannya sekilas. Mereka hanya ada 20 minit sebelum dia perlu pulang ke rumah Tuan Khalid. Dia perlu ada disitu sebelum lelaki itu sedar kehilangannya.

Memang dah jadi peraturan dirumah itu yang dia perlu berada disitu setiap hujung minggu. Dia pun tak tahu kenapa. Sebelum dia keluar tadi, lelaki itu sedang sibuk dengan kerjanya. Siapa je tak tahu kalau Tuan Khalid dah mula buat kerjanya, pasti takkan berhenti. Tapi dia tetap perlu balik awal. Hatinya tak sedap seperti ada sesuatu yang bakal berlaku.

" You, kita dah tak jumpa berapa lama tau. Kita jumpa ni pun belum sampai sepuluh minit you dah cakap fasal balik. You risaukan apa ni ? "

Takkanlah dia nak cakap yang dia risaukan Tuan Khalid akan mencarinya. Apa pula yang akan difikirkan oleh Adam. Pasti lelaki itu akan berfikir yang tidak-tidak tentangnya. " Takdalah, papa I tak bagi keluar lama sangat. I tak nak jadi anak derhaka. Ha ha ha. " Damia tertawa kecil bagi menutup penipuannya.

Banyak betul dia menipu lelaki polos dihadapannya itu. Kadang-kadang dia rasa bersalah juga tapi ini untuk kebaikan semua rakyat. " Damia, y– "

Ting!

" I'm really sorry but papa I marah

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" I'm really sorry but papa I marah. I'm really sorry, Encik Adam. " Gadis itu terus berlalu pergi tanpa menghiraukan Adam yang sedari tadi binggung dengan keadaan sekarang. Dia langsung tak dapat menghalang langkah gadis.

" Adam..I suruh you panggil I Adam. Bukan Encik Adam. "

MS: Isteri Tuan Khalid Where stories live. Discover now