Bab 51

7.5K 406 40
                                    

Di sebabkan korang semua sangat positif dan sporting, sha belanja satu chapter lagi. Kalau boleh nak belanja sampai 10 chapter. Tapi tu pun korang pandai bodek. Ehhh!

Kepengen publisiti! Hehe..

"Ye.. Aku tahu hari ini akan tiba.."

"Kau jangan risau. Aku tahu dia mungkin susah nak terima. But she will. I know it."

"I hope so.."

"I gotta go now. Jumpa lagi. Apa apa hal call."

"Yeah, I will."

Sayup sayup kedengaran suara lelaki sedang bersembang. Tak terlalu kuat tapi telinga aku masih dapat mendengarnya dengan jelas. Mata yang terpejam aku celikkan. Memandang sekeliling keadaan dalam bilik. Mamai masih memaku kemas mata aku.

Siling bilik kelihatan berpusing pusing. Biasanya jika Maira nampak semua benda berpusing ligat, itu tandanya dia tidak cukup tidur. Ye, aku sangat sangat tak cukup tidur ni. Otak memberi signal pada mata agar 'mati' sebentar. Rehatkan fikiran aku yang kusut dengan semua masalah.

Aku celik semula mata. Suara lelaki yang sedang bersembang tadi kembali menyedarkan aku. Otak cuba memproses data. Aku genyeh mata dengan kedua tangan perlahan. Cuba meneutralkan semula penglihatan.

Badan di angkat separa duduk dan menyandar pada kepala katil. Eh katil? Bukan dalam kereta? Kat mana sekarang? Siapa angkat? Aku pandang pakaian di tubuh.

Ok masih elok tersarung walau baju tshirt dengan seluar panjang. Kejap?

Aku raba kepala yang rasa ringan tanpa shawl. Sudah! Apa yang jadi. Mana pakaian aku semalam? Ke aku tengah bermimpi. K, wake up Maira. Kau tengah mimpi. Aku tepuk kedua dua pipi.

"Auchhh!"

Terletus jeritan kecil dari mulut. Ok, bukan mimpi. Dah tu siapa yang salin pakaian aku? Jangan cakap Reza? Memang dia nak ke alam barzakh cepat kalau dia yang buat semua ini. Kurang ajorrrrr!

Bunyi pintu di kuak. Aku paling kepala ke arah pintu. Bersiap sedia untuk menghambur segala amarah.

"Terima kasih. Ok.."

Aku tergamam. Suara itu aku kenal. Bahkan yang selalu aku rindui. Rasa marah yang nak di sembur kepada Reza bakal beralih arah kepada lelaki yang di depan aku sekarang.

"Dah bangun? Aku kacau kau tidur ke? Sorry.."

Dia berjalan perlahan ke arah aku. Aku senyum sinis. Mesra sekali kata kata dia. Tapi kemesraan yang dia tonjolkan sedikit sebanyak membuatkan aku makin angin.

"Kita kenal ke?"

"And.. Awak ke yang salin pakaian saya? Siapa suruh?"

Aku tenung dia dengan pandangan maha tajam. Gigi aku ketap ketap geram. Dan dia dengan pandangan sayu melabuhkan punggung di hujung katil. Kedua tangan aku silang ke dada.

Sesaat!

Dua saat!

Tiga saat!

Diam dan terus diam. Namun mata tak diam. Terus terusan merenung. Sebelum keluhan panjang terlepas dari mulut dia.

"Maira.. I am sorry.. Ye, abang salin. Tak nak Maira rimas dengan pakaian tebal tu."

Aku ketawa kecil. Sinis dan di buat buat. Maaf? Sesudah apa yang dah berlaku? Apa aku ini manusia tanpa perasaan ke? Dan abang?

"Hei, pertanyaan saya tadi awak tak jawab pun. Kita..."

Aku tunjuk jari kepadanya dan beralih pula kepada aku. Dia ketap hujung bibir. Menunggu aku menyambung ayat yang tak aku habiskan.

(EDITING) HATI BEKU ENCIK POLISWhere stories live. Discover now