Bab 59

11.5K 337 39
                                    

Angin sepoi sepoi bahasa yang meniup dari beranda rumah seakan tak dapat menenteramkan mood aku. Sudahnya dari semalam lagi aku tahan keinginan yang satu. Nak bagitahu bimbang menyusahkan. Tak bagitahu aku gelisah sendiri.

Haihlah anak! Kau punya mengidam bukan biasa biasa. Aku mengeluh berat. Perut yang mula memboyot aku usap sayang. Ini dia tanda cinta aku pada Ray. Aktif membesar dengan jayanya.

"Sayang.. Kenapa termenung ni?"

Ray muncul di muka pintu. Aku pandang wajah dia dengan senyuman sehabis manis. Walau hati aku tak iklas sangat.

"Tak termenung pun. Maira tengah menikmati udara yang nyaman ni. Abang tak kemana mana ke hari ini?"

Ray berjalan menghampiri aku. Punggung nya di labuhkan betul betul di tepi aku. Duduk merapat dan bahu aku dia peluk kemas. Sebuah kucupan dia hadiahkan pada pipi aku.

" Tak. Abang duduk rumah je. Kat office sekarang dah tak ada kerja sangat. Lagipun semenjak baba dah start kerja balik abang dah kurang sikit sibuk. Pekerja pun dah ramai untuk handle bahagian yang perlu. Abang sekarang milik Maira sepenuhnya."

Dia tersenyum bahagia. Dan dengan itu senyuman aku juga turut mekar pada kedua ulas bibir aku.

" Abang....."

Panggil aku meleret leret. Wajahnya di tepi aku pandang tunak. Suara di kepitkan sedikit manja dan merenggek. Jari jemari aku tunjal dada dia yang tak berlapik baju. Terjongket kening kiri Ray.

"Ni dah kenapa? Nak ajak masuk bilik ye? Jom..."

Ray berura ura mahu bangun. Aku tarik tangan dia untuk duduk semula. Semangat lain macam untuk benda yang satu tu. Eeee!

"Abang.. Bukan benda tu lah. Gatal. Tahu fikir pasal tu je ke?"

Aku geram. Orang serius sempat lagi dia main mainkan aku. Menyampah.

"Oo bukan eh? Abang ingatkan benda tutttt..."

Dia mengekek ketawa. Orang lelaki.. Aku pernah baca kajian orang Amerika sana yang mengatakan otak seorang lelaki akan sentiasa memikirkan soal hubungan intim melebihi dua tiga kali sehari. Entah ye entah tak. Tapi dah lumrah lelaki. Begitulah kejadian dia. Fokus utama mereka pada nafsu.

"Sayang nak minta abang buatkan something untuk Maira boleh tak?"

Aku senyum. Dia menyandarkan belakang pada sofa kayu rotan dan menarik badan aku agar menyandar pada dadanya.

"Sayang nak apa? Insyaallah abang cuba. Kalau Maira nak bintang sekalipun, abang rela terbang ke cerekawala. Tapi bila abang dah balik Malaysia nanti, abang dah kertu. Maira nak ke abang macam tu?"

Aku juling mata ke atas. Ayat dia..

"Kertu tak apa. Orang cakap orang tua ni gagah lain macam tau."

"Aaa.. Aa.. Baby jangan dengar. Mama cakap kuning kuning melon.. Auchh!"

Ray terjerit kecil dengan ketaman aku yang super lazat. Memandai je dia. Siap di tekupnya perut aku dengan telapak tangan dia yang besar tu. Macam lah dia tahu tang mata telinga si anak tu duduk.

" Cakap kat orang.. Yang kita selalu lepas mulut cakap merapu tu tak apa pulak. Abang tekap tangan macam ni, abang tahu ke celah mana telinga baby kita?"

Ray senyum. Kedua tangannya di gosok pada kiri dan kanan perut. Sesekali terasa perut aku terasa di tendang-tendang perlahan.

" Mestilah tahu. Anak papa kan. Naluri seorang bapa ni lain macam tahu. Dan abang yakin anak kita nanti akan membesar menjadi sehebat abang, dari luar dan dalam. Ye tak, kesayangan papa?"

(EDITING) HATI BEKU ENCIK POLISWhere stories live. Discover now