BAB 11

2.2K 102 11
                                    


- Andai hidup tanpa dugaan , nescaya kau tidak setabah sekarang ini -

⛅⛅⛅

SEBAIK SAJA dia selesai membantu Datin Izzah menyediakan sarapan, dia menaiki tangga ke biliknya semula untuk mengejutkan Tengku Zafril. Masuk saja ke dalam bilik, tubuh sasa Tengku Zafril yang tidak berbaju di atas katil itu menjadi jamuan mata. Fuh! Perlahan-lahan Adeera mendekati suaminya itu, wajah Tengku Zafril ditatap.

Handsome tapi perangai annoying.

"Awak, bangun. Breakfast dah siap, turun makan" kejut Adeera, namun Tengku Zafril masih tidak menunjukkan tanda-tanda untuk bangun. Dia mengeluh berat, payah lah tidur mampus ke?

Pakk!

Lengan suaminya itu ditampar.

"Awak, bangunlah!"

Pakkkk!!!

Pakkkk!!!

"Tengku Zafril, tidur ke mati? Bangun lah"

"Urmm" gumam Tengku Zafril, berat betul mata nak celik.

Pakk!!

Pukulan Adeera yang terakhir itu menambahkan rasa geram di dalam hati Tengku Zafril, suka-suka hati je kacau orang tidur.

"Awak bangun, breakfas dah si- arh!!" kata-kata Adeera bertukar menjadi jeritan tatkala Tengku Zafril bertindak menarik Adeera ke arahnya. Pelukan di pinggang isterinya itu dieratkan, Adeera betul-betul berada di atasnya.

"Astaghfirullahalazim Zafril, awak cuba buat apa ni? Lepaslah!" jerit Adeera, lengan Tengku Zafril di pinggangnya cuba dilepaskan.

"Zafril lepaslah, awak kenapa?!" dada Tengku Zafril ditumbuk berkali-kali minta dilepaskan.

"Diam lah, aku nak tidur" kata Tengku Zafril, pelukan di pinggang Adeera diketatkan.

"Tengku Zafril sakit lah pinggang saya, lepas!"

"Woi Dee, suara tu cover lah oi! Rumah ni bukannya korang berdua je yang duduk, hormat lah aku yang single ni ado!" tegur Rafeeq dari luar pintu, kedengaran tawanya mengekek. Merah padam wajah Adeera dibuatnya, Tengku Zafril pula sudah tersenyum kemenangan.

"Argh! Cipan! You see what you done? Better you let me go before saya cium awak!" ugut Adeera keras, dengan harapan lelaki itu akan melepaskannya.

"So go on, kiss me"

"Pervert! Lepaskan saya lah Tengku Zafril!" jerit Adeera lagi, namun Tengku Zafril hanya memejamkan mata seolah-olah tidur. Adeera mendengus kasar, lengan suaminya itu dicubit sekuat mungkin.

"Shit, argh!!!" jerit Tengku Zafril, tangannya mengusap lengan yang bisa. Adeera tergelak, alhamdulillah lepas.

"Fuck, argh sakit! Kau pakai kuku logam ke apa sia?" ujar Tengku Zafril, berkerut dahinya menahan sakit.

"Ikut hati nak tanggalkan terus isinya, tapi tak apa lah. Kesian ahah!" Adeera tersenyum sinis, Tengku Zafril pula menahan geram.

"Kau-!"

"Mama!" jerit Adeera tatkala Tengku Zafril ingin menangkapnya, laju dia berlari keluar bilik. Tengku Zafril tersenyum sinis, tahu takut! Larian Adeera ke meja makan itu menarik perhatian ahli keluarganya, semua berkerut dahi.

"Apa pagi-pagi dah jerit ni Dee?"

Adeera tersengeh, dia menggeleng.

"Tak ada apa ma, ada cicak" dia mengambil tempat di hadapan Rafeeq yang sudah tersenyum memandangnya.

Hadirnya CintaWhere stories live. Discover now