BAB 45

3.4K 102 46
                                    

Kehilangan orang yang kita sayang memang menyakitkan, kadang masih terasa dia di sisi walau hakikatnya sekadar mimpi.

⛅⛅⛅

NASI GORENG dihidangkan di atas meja, entah bagaimana rasanya dia juga tidak tahu. Bukan reti memasak pun si Maya ni, acah je depan Tengku Zafril. Matanya terpandang ke arah sang suami yang menuruni tangga, senyuman di wajahnya terukir.

"Zafril!" panggilnya, lelaki itu menoleh. Namun pandangannya tetap seperti selalu, penuh dendam dan kebencian.

"Urm, you tak nak makan dulu?" soalnya, dia mendekati Tengku Zafril.

"Huh! Aku lebih rela kebulur satu hari dari makan makanan yang kau masak" sinis balasan Tengku Zafril, dia ingin melangkah keluar.

"Z-Zafril" lengan Tengku Zafril ditarik, lelaki itu menoleh dengan pandangan tajam tanda tidak suka. Pantas Maya mengalihkan tangannya, dia masih trauma jika Tengku Zafril mengamuk.

"S-sorry. Tapi you makan lah dulu, penat I masak" pujuk Maya lagi, Tengku Zafril mengetap gigi. Geram!

"Kau masak?" soal Tengku Zafril, laju Maya mengangguk dengan senyuman. Macam ada harapan sikit lah, mereka melangkah ke meja makan.

"Nah makan lah, I masak special untuk you" sepinggan nasi goreng ditolak kepada Tengku Zafril, lelaki itu hanya tersenyum sinis.

"Kau ingat aku hamak ke nasi goreng bodoh ni?" soalnya, nasi goreng itu dikacau-kacau dengan sudu. Maya berkerut dahi, Tengku Zafril mengangkat pinggan itu dan tangan didepakan.

"Zafril, y-you nak buat apa dengan nasi tu?"

"Bubur kau ni-... kau tahu siapa yang layak makan?" sinis soalan Tengku Zafril, Maya diam memandangnya. Tanpa belas kasihan, pinggan itu dilepaskan.

Prankkkk!!!!

"Lantai" selamba Tengku Zafril bertutur, berkecai pinggan itu dilantai. Dia tersenyum sinis sebelum dia melangkah pergi, Maya pula mendengus kasar. Sudah lah rumah dia tu tak ada pembantu rumah, siapa lagi yang akan kemas kalau bukan dia!

"Bodoh! Berani kau buat aku macam ni ea? Tak apa Zafril, tak apa. Hari ni hari kau, aku akan buat kau melutut dekat kaki aku bila tiba hari aku nanti. Kau tengoklah!" ujar Maya sendirian, pinggan kaca yang sudah berkecai itu dikutip satu persatu. Sudah jadi satu halnya untuk membersihkan rumah, lewatlah dia masuk kerja.

🐝🐝🐝

TENGKU ZAFRIL melangkah masuk ke dalam pejabat, wajahnya hanya beriak biasa. Dia tidak pasti sama ada para pekerjanya di situ mengetahui tentang perkahwinannya dengan Maya atau tidak, namun rasanya mereka tahu. Semestinya Maya sudah memberitahu hal itu, ye lah bangga sangat dapat jadi isteri Tengku Zafril.

<Pejabat Tengku Zafril>

<Pejabat Tengku Zafril>

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Hadirnya CintaWhere stories live. Discover now