BAB 48

3.6K 108 17
                                    

Ya Allah, don't let my heart get attached to whats not mine.

⛅⛅⛅

TENGKU ZAFRIL memandu pulang ke rumah sebaik saja dia pulang dari kerja luar, niat pada awalnya ingin terus ke rumah Tengku Imran namun malas pula dia. Lebih baik dia tengok Maya di rumah, entah bagaimana perempuan tak guna itu menguruskan rumahnya selama seminggu dia pergi. Telefon pintarnya berdering, nama pemanggil dikerling sebelum dijawab.

"Ha Cap"

"Weh manoi, balik dah ke?"

"Ada ni on the way balik, asal?"

"Weh aku, Feeq dengan yang lain on the way rumah kau ni. Daus dah balik sini last week" ujar Tengku Asyraf, ada perkara yang perlu dia bincangkan bersama Tengku Zafril.

"Oh ha, jumpa sana ar"

"Kk ciao" panggilan ditamatkan, dia menambah kelajuan memandu sehingga sampai ke rumah. Pintu kereta dibuka, dahinya berkerut tatkala mendengar suara Maya yang sepertinya sedang bertekak dengan seseorang.

"You balik lah Faris, kalau Zafril balik tengok kita berdua dalam rumah ni mati I!" suara Maya mula kedengaran, Tengku Zafril terus membuka pintu.

"Zafril!" jerit Maya, terkejut dia dengan kepulangan Tengku Zafril saat itu. Tengku Zafril pula mengecam wajah lelaki itu, sama seperti gambar lelaki yang bersama dengan Adeera di dalam gambar itu.

"Shit! Sial! Kau buat apa dalam rumah aku-!" wajah Faris ditumbuk dengan penuh marah, memang cari penyakit serah diri kat situ.

Bukk!!!

Bukk!!!

"Sial! Kau buat apa kat sini bodoh!" jerit Tengku Zafril, Maya pula tergamam.

Bukkk!!!

"Zafril stop!"

Bukkk!!!

Bukkkk!!!!!

Bukkk!!!!

"Zafril stop! You nak jadi pembunuh ke Zafril stop!" jerit Maya, tubuh Tengku Zafril cuba ditarik namun dia pula yang ditepis. Tengku Zafril masih lagi menumbuk wajah Faris, pecah bibir lelaki itu dikerjakannya.

"Zafril stop!" jerit Maya lagi, Tengku Zafril langsung tidak peduli jeritannya.

"Sebab kau aku bercerai dengan isteri aku sial!"

Bukk!!!

Bukk!!!!

Tengku Asyraf dan yang lain sampai, terkejut mereka mendengar jeritan Tengku Zafril. Laju mereka mengatur langkah masuk ke dalam rumah itu, kelihatan Tengku Zafril sedang bertenggek mengerjakan Faris.

"Allahurabbi Ril! Astaghfirullahalazim woi, kena rasuk ke siak!!!" Tengku Asyraf menarik sepupunya ke belakang, nafas Tengku Zafril juga tak teratur saat itu. Wajah Faris yang penuh dengan darah itu dia pandang sebelum pandangannya beralih ke arah Maya, wajahnya bila mengamuk juga sudah tidak serupa orang.

"Kau!-"

Panggg!!!!!

Laju tangan Tengku Zafril menampar wajah Maya, pipi yang terasa kebas dipegang. Mereka yang lain hanya diam memandang Tengku Zafril yang sedang dilanda kemarahan. Rambut Maya direntap kasar, Maya meringis kesakitan.

"Ril" panggil Rafeeq, risau jika adik iparnya itu melakukan perkara yang melampaui batas. Tengku Asyraf memandang Faris, habis pecah bibir lelaki itu dikerjakan Tengku Zafril. Dia menghulurkan tangan, perlahan-lahan Faris menyambut hulurannya dan berdiri.

"Kau buat apa kat sini bro? Cari penyakit ar kau" ujar Tengku Asyraf, Faris hanya mencebik. Firdaus pula menghulurkan tisu, Faris mengelap darah di bibirnya.

"Dia dah gugur bro, dia sendiri yang bunuh anak dalam kandungan dia sebab tu aku datang sini" jawab Faris, terkejut Firdaus dan Tengku Asyraf mendengarnya. Mereka memandang Rafeeq, lelaki itu masih setia berdiri di belakang Tengku Zafril semata-mata untuk memastikan adik iparnya itu tidak keterlaluan.

"Dah, kau bla. Sebelum mamat tu pergi dekat kau balik, susah kau nanti. Ciao" arah Firdaus, Faris mengangguk lalu beredar. Mereka berdua melangkah ke arah Tengku Zafril yang masih mencangkung di hadapan Maya, entah apa lagi penghinaan yang dilontarkan buat gadis itu.

"... aku bagi kau tinggal dalam rumah ni, kau boleh suka-suka hati menyundal dengan jantan celaka tu erk?" sinis kata-kata Tengku Zafril, yang lain hanya diam.

"Z-Zafril, you salah fa-ham. Dia datang sini s-sebab dia tahu I gugur"

"Oh really?" sinis soalan Tengku Zafril, tak sangka Maya benar-benar menggugurkan kandungannya.

"Z-Zafril, I-I mintak maaf. I'm really sorry"

"Eh maaf kau tak kan kembali kan keadaan macam asal lah bodoh! Ni semua balasan untuk kau-"

Pang!!!

"Untuk maruah keluarga aku yang kau dah cemarkan!"

Panggg!!!!

"Untuk Mawar Adeera!" Tengku Zafril menampar Maya sehingga pecah bibir wanita itu dikerjakannya. Tubuh Maya ditolak kasar sehingga terbaring ke lantai, teruk wanita itu dikerjakan.

"Assalamualaikum" ujar Aqila yang masuk bersama Laura, namun langkahnya mati setelah melihat keadaan di dalam rumah itu. Melopong mulut masing-masing, tambah pula melihat Maya yang sudah terbaring di lantai.

"H-hubby, apa ni?" soal Laura, Rafeeq mendekatinya.

"Dear awak balik dulu dear, jumpa kat rumah mama. Hubby settle kan benda ni dulu, Qila bawak Laura balik. Kita discuss hal tu lain kali je lah ea, sekarang benda dah jadi lain" ujar Rafeeq, Aqila mengangguk perlahan.

"Adu, kau datang tak kena masa ar!" marah Firdaus kepada Aqila.

"Eh mana lah aku tahu! Dah Laura, jom balik!" ujar Aqila, sempat matanya menjeling keadaan Maya. Huh! Rasain lo.

"Kau ingat benda ni Maya, bila-bila masa je aku akan ceraikan kau" ujar Tengku Zafril, kepala Maya ditunjal.

"Sudah..." Rafeeq menarik Tengku Zafril, kalau dibiar ni memang lunyai Maya dikerjakan.

🌸 B E R S A M B U N G 🌸

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

Marilah baca bab seterusnya 💙

V o t e
~♥~♥~♥~
C o m m e n t

Thankyou

Sincere,
nurhanaaaaaa

Hadirnya CintaWhere stories live. Discover now