bab 13

4.3K 105 13
                                    

Adriana masih merenung Rayyan dan memberanikan dirinya menatap mata majikannya itu kerana terasa sedikit tercabar dengan soalan Rayyan yang tak patut tu.

Geram betul dia dengan mulut Rayyan yang main lepas je. Soalan tu bukan sewenang-wenangnya diutarakan.

"My anaconda dont...my anaconda dont.." telefon bimbit Rayyan tiba-tiba berdering. Kedua- terkejut. Rayyan menjawap panggilan daripada sesorang yang Adriana tak kenali.

Adriana mengurut-ngurut dadanya..sedikit sebanyak dia bersyukur kerana panggilan itu telah menyelamatnya daripada menjawap soalan tak masuk akal Rayyan.

Adriana kaget dek nada dering Rayyan yang agak pelik. Lagu ular ke tu. Anaconda2 bunyi. Macam pernah dengar lagu tu... Adriana berasa ingin tau sedikit demi sedikit fasal Rayyan.

Bukan apa, buat modal membahan. 'Ingat kau anak majikan kau leh buli aku Ayan. Kata Adriana dalam hatinya'.

Rayyan bangun dari kerusi dan berdiri sebelah peti ais yang tak jauh dari Adriana . Tidak mahu Adriana mendengar perbualannya dengan si pemanggil.

"Ya.. ha i kat rumah..ada apa.. hmm ajak jumpa.. okey you siap-siap dulu. Nanti i sampai pick up you ye honey. Love u. Muahh"

Rayyan pusing dan melihat Adriana masih berada disitu.

"Eh minah. Kau curi-curi dengar ke ha? "

"Bukan saya yang curi-curi dengan tapi Tuan tu dah tau nak jawap call tapi cakap kat sini kenapa, lagi pula saya ada kerja kat dapur ni. Tak kuasa nak busy body aihhh".

Adriana bangun dan membawa cawan minuman Rayyan ke sinki untuk dicuci.

"Ha tak apalah kalau macam tu. Aku nak keluar . Kalau Mama tanya cakap aku keluar dengan kawan ."

Adriana mendiam kan diri. Tak menjawap .

"Eh pempuan. Jawapla la. Janganla keras cam batu bila aku tanya ni?!"

Adriana selesai mencuci . Dia pusing tanpa memandang Rayyan. Mengambil kain buruk untuk mengelap meja.

"Baiklah Tuan. As your wish. ". Adriana mengelap meja.

"Hmm macamtula. Setiap pertanyaan aku kau wajib jawap tau..wajib! Dan pandang aku bila jawap soalan aku. Aku majikan kau..ingat tu.."

Adriana berhenti mengelap meja dan memandang Rayyan yang masih berdiri di peti ais. Rayyan berpeluk tubuh. Menunggu jawapan Adriana.

"Baiklah Tuan. Tuan majikan saya. Saya makan gaji. Saya sedar siapa saya di villa ni. Maafkan saya atas kebiadapan saya. ". Adriana berkata dengan nada yang sungguh sopan dan santun. Rayyan jadi serba salah la pula.

"Okey. Aku simpan kata-kata kau tu. Okey aku dah lambat. "
Rayyan berlalu meninggalkan  Adriana keseorangan dan menaiki anak tangga ke bilik untuk bersiap.

Dah pasti Rayyan betul-betul berlalu, Adriana senyum sinis sendiri.

" huh, padan muka aku tak layan cakap dia. Tau pulak bengang. Ehh siapa ye yang call dia tadi..meluat aku dengar . Nak bagi aku jeles la tu.. huh ... tak heran la.."

Adriana selesai kerja nya di dapur . Dia terus berlalu ke bilik Datin Qistina.

Adriana menolak daun pintu dan melihat Datin Qistina sedang enak dibuai mimpi. Ana duduk dikerusi bersebelahan katil Datin Qistina. Melihat keadaan majikannya itu yang semakin baik dari hari ke hari. Puas hati dengan perkhidmatan yang diberikan. Tak sia2 dia belajar bersunguh-sungguh.  Adriana membetulkan kain selimut yang menutupi dada Datin Qistina.

Kahwin dengan dia?Where stories live. Discover now