bab 6

4.6K 98 3
                                    

Di kondominium Paradise.

Suzy, berjalan lenggang-lengok dengan hanya bertuala sahaja keluar dari bilik mandi. menampakkan sebahagian tubuhnya yang putih melepak dan gebu itu. lalu dia merangkul seorang jejaka yang hanya memakai boxer di atas katil.

"Rayyan.. i rindu you sangat-sangat ni.. kenapa cepat sangat you nak balik ni.. you tak sayang i ke ?". suzy menggoda jejaka yg bernama Rayyan itu.

"of course la i sayang u .. i kena balik. my mum dah call. lama i tak balik jenguk parents i.  next time kita ehem lagi ya sayang..". ucap Rayyan sambil merangkul Suzy dan mengucupnya di bibir suzy. menyebabkan wanita itu tersenyum lebar. suka la tu!

' hmm you ni kan.. pandai kan. okey lah.. jangan lupe nanti call i bila you dah sampai sana ye sayang. i will miss you.. ". ucap suzy sambil mengucup bibir lelaki itu dengan penuh ghairah.

Rayyan melepaskan kucupan wanita itu yang seperti tidak sedarkan diri dan bersiap untuk beredar keluar dari kondominium itu. meninggalkan wanita itu dengan perasaan hampa.

-------------------------------------------------------

Di Villa Qistina.

" Baiklah Datin. cuba datin gerakkan ibu jari kaki Datin. boleh ?". soal Adriana.

"hmm tak boleh lah Ana. saya tak rasa apa.. tak boleh nak gerakkan langsung.". kata Datin Qistina.

"ok tak apa Datin..slow-slow. saya kan buat pergerakan.  macam senaman la dekat kaki Datin. tujuannya untuk meransang saraf2 serta otot Datin. Datin relax aje..sebab saya yang akan buatkan untuk Datin.. ini dipanggil passive movement. 30x setiap pergerakan ye Datin".

Datin Qistina menggangguk-angguk. Datin Qistina memerhati setiap perbuatan Ana. die berasa selesa dengan gadis tersebut. sudah berapa ramai jururawat lari disebabkan tidak tahan dengan sikap Datin Qistina yang selalu marah-marah..tapi kali ini, Datin Qistina berasa tidak sampai hati nak marah dan berasa seperti sudah lama kenal..

Adriana tersenyum padanya. Datin Qistina berasa tenang melihat senyuman manis Ana,terserlah kedua-dua belah lesung pipit di pipi gadis itu. selain pada itu, Datin Qistina menyegani dengan cara pemakaian Ana yang sopan dan muslimah itu.

gadis muda yang tau cara berpakaian mengikut islam. tidak sepertinya zaman muda-muda dahulu. agak sosial dan selalu berpakaian galak. mungkin ini adalah kifarah atas dosa-dosa dahulu. getus hatinya.

"ok Datin dah selesai untuk senaman kaki. Datin ada rasa pening-pening ke, nak muntah ke". soal  Adriana seperti Doktor pula.

" tak ada  Ana..saya tak ada  rasa pening dan muntah pun. Ana letih ke.. berehat la dulu.". kesian Datin Qistina tengok Adriana. berat tu kaki yang lumpuh.adeh!

"eh tak ada lah Datin. tak letih . dekat hospital 20 pesakit sekali hadap saya kene treat Datin.. yang tu memang letih sangat-sangat. eheh". Adriana tersenyum. comel!

"hehe ye ke. sian Ana..Ana dah la kurus je saya tengok. larat nak treat pesakit ramai-ramai. ". soal Datin Qistina.

' dah memang keje saya Datin.. Nak tak nak terpaksa juga. ok Datin. saya akan ajar Datin berjalan nanti jika Datin dah mula ada rasa dekat kaki . buat masa sekarang ni masih tak boleh lagi. kita kan buat senaman setiap hari untuk kuatkan otot dari paras pinggang ke bawah ye Datin.. sekarang datin rehat ye. petang nanti kita sambung lagi, make sure makan dan rehat cukup ye. ".  panjang lebar  Adriana memberikan penerangan.

" baiklah Ana. ha sebelum terlupa. Rayyan datang nanti, suruh dia datang ke bilik saya ye. ". Perintah Datin.

"siapa..ray......"..belum sempat  Adriana menghabiskan kata-kata.  Roar...Roar...Roar..kedengaran nada dering dari telefon bimbit  milik Adriana. syeda?? ape budak ni call tiba-tiba..

"maafkan saya datin. saya kena jawap panggilan ni,.datin rehat la dulu ya. saya minta diri dulu..;.

Datin Qistina mengangguk-angguk. suka melihat Adriana.. sopan,ramah dan lemah lembut.

" waalaikumsalam ye da..ade apa call aku tetiba ni...ada apa-apa terjadi kat kau ke?'

"tak lah.. tak ada  pape..aku cuma nak gtau yang aku dah dapat kerja dekat Fisioterapi Centre dekat Shah Alam. esok masuk kerja..alhamdulillah".

"serius?? alhamdulillah..bagusnya..sejuk hati aku dengar.. eh kau hati-hati ya.. aku tengah kerja ni.. nanti next time kite borak lagi ye..assalamualaikum". butang merah di skrin telefon bimbitnya di tekan.

tok...tok...tok tok.. pintu utama Villa Qistina di ketuk.

eh siapa pulak ni,. tak reti  nak bagi salam ke..mengomel   Adriana sendirian.

die memulas tombol pintu dan terpacul wajah seorang jejaka yang kacak. seperti Henry Golding! eh macam pernah tengok!

"Eh timah mana? lambat sangat bukak kenapa. lambat sikit bukak mau aku tendang pintu ni kasi tercabut. lembab!" . terus jejaka itu naik tangga dan hilang dari pandangan Adriana. tercengang si Adriana.. buka-buka pintu je dah kena maki. tapi siapa tadi tu? bukan main lancang je mulut dia. geramnya.

Adriana terus naik ke biliknya. pintu bilik Datin Qistina tertutup rapat. mungkin Datin tidur ni. tekanya. dia terus masuk ke dalam bilik. Ana terbaring di atas katil. Dia terus berfikir. siapa mamat tadi? macam penah tengoklah..penah jumpe ke sebelum ni..dia pelakon ke..penyanyi ke..eh tak la..tak prnah pulak tengok kat t.v. fikir punya fikir...

"tidak....bukan..bukan..bukan dia..bukan..tak mungkin dia yang selama ni aku asyik......aduhh bukan-bukan".  Adriana menggeleng-geleng seperti orang gila .. macam tak percaya..  mungkin salah orang ni. mungkin pelanduk dua serupa, betul. bukan dia. 

Adriana mengangguk-angguk sendiri. nasib tak ada orang tengok,kalau tak, mesti orang anggap  Adriana dah gila terangguk-angguk,geleng-geleng seorang diri..

jiwa  Adriana dah tenang sedikit gara-gara penangan wajah bak Henry Golding itu dan kelancangan mulut lelaki itu juga.  Adriana turun dari katil dan keluar dari bilik nya..

semasa hendak melintasi bilik Datin Qistina, tiba-tiba.  bukk!! bukk lagi. adoiii..  Adriana mengaduh kesakitan..dia jatuh terduduk..ada sesuatu melanggar dia sampai jatuh terduduk.  Adriana menggangkat kepalanya untuk melihat siapakah gerangan yang melanggarnya sampai terjatuh macam nangka busuk itu.

Dup..dap..dup..dap.. mata mereka bertaut.. mata sang Arjuna menatap tajam mata si gadis yang terjatuh terduduk itu. si gadis mula keresahan. tidak senang duduk dan.......

-to be continued. esok sambung ya. jangan lupa comment+vote.

Kahwin dengan dia?Where stories live. Discover now