Part 15

345 33 0
                                    


Sora pov

Dari pagi hingga ke waktu rehat aku tak nampak kelibat Jungkook dalam kelas. Aku rasa, Donghyuk dah buat seperti apa yang dia janjikan semalam. Dan aku enjoy keluar semalam berdua dengan Donghyuk. Jisoo pun membebel dekat aku, katanya aku balik lewat. Tapi semalam aku balik pukul 6.30 petang kot. Lewat ke tu? Haih la Jisoo. Tahu la risaukan sepupu kau yang seorang ni. Tapi janganlah protective sangat hai sepupu oi.

"Eh, budak bernama Jungkook tu tak masuk kelas pun hari ni kan?" kata Jisoo ketika aku, Blackpink dan Ikon sedang rehat di rooftop.

"Asal, dah tertangkap cintun ke dengan dia?" serkap Jennie pula. Jisoo mencebik. Donghyuk yang duduk di sebelah aku, memeluk leher aku dengan lengannya.

"Aku yang buat dia tak masuk kelas. Sekarang dia ada di bilik rawatan. See, I keep on my promise right?" kata Donghyuk sambil memandang wajah aku.

Wajah aku dengan Donghyuk terlalu rapat ketika itu. Kalau antara kami dekatkan wajah kami, mungkin boleh dapat ciuman free je ketika itu. Aku memberikan senyuman sinis kepada Donghyuk.

"Ehem², korang dua ni. Ada apa² ke?" soal Rose.

Terus aku menolak muka Donghyuk dengan tangan kiri aku namun Donghyuk lagi pantas. Dia terus menangkap tangan kiri aku lalu digenggam perlahan. Membuntang mata aku apabila Donghyuk berbuat seperti itu. Ikon sudah bersorak gembira.

"Uuuuuuu~~~"

Aku jegilkan mata aku kepada Donghyuk supaya dia melepaskan tangan aku tapi dia hanya tersengih. Kalau aku tumbuk muka dia sekarang ni boleh tak?

"Sebenarnya aku ada sesuatu nak beritahu korang semua ni"

Ha sudah. Donghyuk, jangan cakap yang kau nak umumkan tentang hubungan aku dengan kau. Semua ahli Ikon dan Blackpink sudah tertunggu tunggu apa yang Donghyuk ingin katakan.

"Aku dengan Sora dah declare sebagai kekasih"

Donghyuk. Kau memang nak kena!

"Woah!!! Chukkae!" jerit Ikon dan Blackpink serentak. Eh? Jisoo pun bersorak untuk aku? Hmmm.

"Akhirnya, dah declare korang dua. Well, tu semua tak mustahil. Lagipun selama ni korang berdua dah macam lovely bird" ujar Bobby. Aku hanya senyum.

"Owh ya, tadi kau kata kau yang buat dia tak masuk kelas kan. Maksud kau apa Donghyuk?" soal Lisa.

"Well, semalam ada la seorang tu merajuk dengan aku. Rupanya sebab dia masih teringat waktu Jungkook tampar dia hari tu, then bila aku janji yang aku akan balas perbuatan Jungkook tu baru dia senyum dekat aku"

Perut Donghyuk terus aku cubit. Eyyy, dia ni kan. Donghyuk menyeringai kesakitan. Ha padan muka!

"Aigoo, boyfriend material betullah kau ni Donghyuk" puji Jennie membuatkan Donghyuk mengangkat keningnga berkali kali. Eleh, bangga la tu!

SKIP

Author pov

Balik saja dari sekolah, Sora dan Jisoo pelik apabila melihat kereta milik appa Sora berada di halaman rumah tu.

"Sora, ni kereta uncle kan?"

Sora menganggukkan kepalanya.

"Kau tak cakap pun yang aunty dengan uncle nak datang. Apa punya sepupu la kau ni" Jisoo menumbuk kecil lengan Sora.

"Wey, masalahnya sekarang ni aku pun tak tahu yang omma dengan appa aku nak datang"

"Owh okay" Jisoo dan Sora berjalan masuk ke dalam rumah. Sampai sahaja di ruang tamu mereka nampak omma dan appa Sora di situ. Sora gembira. Ye la, dah berapa bulan tak jumpa dengan parents dia kan?

[C] CHANGED [JJK]Where stories live. Discover now