Part 18

330 30 6
                                    

1712 words. Tak pernah taip sepanjang ni 😂

"Asal kau tak jujur yang sebenarnya kau jadi mangsa buli di sekolah tu ha?!" hambur Namjoon sebaik sahaja Jungkook sedar. Terkedu ahli Bts yang lain. Mujur ketika itu mereka berada di rumah yang dibeli oleh Bts.

Ya, sekarang ini semua ahli Bts berpindah ke Seoul. Dan mereka akan bersekolah di Seoul Private Highschool.

"Kau fikir kitaorang tak tahu yang kau kena buli di sini? Dan benda yang paling buat aku tak percaya sekali, Sora! Dia pun buli kau? Are you serious dude?" sambung Namjoon lagi.

Jungkook terkejut.

"Ma-macam mana kau tahu?" soal Jungkook.

"Kau dah lupa ke aku siapa? Aku ada banyak mata² la. Kalau anak buah aku tak beritahu tentang kau di sekolah tu tak ada maknanya kitaorang semua ada di sini tahu tak?" jawab Namjoon.

"Aku pelik. Asal kau tak balas apa yang Sora dan geng² dia dah buat dekat kau ha? Apa yang berlaku tadi pun boleh meragut nyawa kau tahu tak?!" marah Suga pula.

"Gwenchana. At least aku pernah merasa perasaan sewaktu menjadi mangsa buli. Mungkin itu yang dirasa oleh pelajar yang kita pernah buli sebelum ini termasuk juga dengan Sora"

Penerangan Jungkook membuatkan semua mata memandang ke arahnya. Namun dia bersyukur. Mujur rakan²nya datang menyelamatkan dia. Jika tidak pasti dia sudah mati kelemasan dalam kolam tadi.

"Jungkook, kau cakap tentang apa ni?" soal Jin.

"Aku rasa lebih baik kita berhenti daripada membuli. Semua tu tak membawa faedah pun"

"Huh, aku nak tanya sikit. Apa... Sora dia ada pukul kepala kau ke? Or hentak kepala kau di mana²?" sinis suara Namjoon bersuara. Jungkook memandang ke arah lelaki itu.

"Berhenti membuli? Sorry Jungkook. Dalam hidup aku tak ada perkataan berhenti. Dan apa yang Sora dan geng² dia dah buat akan dibalas oleh aku dan yang lain, araso?" sambung Namjoon lagi. Jungkook terdiam.

"Haish, dah² la tu. Esok sambung berbual. Jom Jungkook aku hantar kau balik ke rumah. Nasib kau tak arwah tadi"

Kata² V itu membuatkan kepalanya ditampar oleh Jhope dan Jimin.

"Kau nak sangat ke Jungkook mati ha?!" marah Jhope. V tersengih.

"Gurau². Hehe"

"Dah, pergi hantar Jungkook tu. Esok kita pergi sekolah sama² nak? Dah la tadi tak sempat nak mendaftar bila tiba² je tahu yang Jungkook dibawa ke kolam renang oleh geng Sora tu" ujar Jimin.

SKIP

Di kediaman keluarga Jennie

"Owh ya Jennie. Esok ada enam orang pelajar baru masuk ke sekolah kita. Semuanya satu batch dengan kamu" kata tuan Kim ketika mereka sekeluarga sedang nikmati makan malam.

"Ah jinjja? Yeoja or namja? Asal diaorang dari mana?"

"Semua namja dan diaorang berasal dari Daegu" jawab tuan Kim. Jennie mengangguk tanda faham.

"Hum, boleh la si Jennie ni cari namja chingu seorang. Ini tidak. Single je" celah puan Kim pula.

"Eh, omma ni. Tiba² pula suruh Jennie cari namja chingu untuk apa?"

"More better kalau kamu tak berkenalan dengan diaorang. Appa tak suka"

Jennie mengerutkan dahinya.

"Eo, wae?"

"Rekod disiplin mereka amat teruk. Kalau kamu nak tahu sebenarnya nama diaorang dah diblacklist dari mana² sekolah. Tapi well, you know. Appa terima diaorang semua pun sebab parents diaorang sanggup bayar berapa je asalkan anak² diaorang boleh bersekolah di situ"

[C] CHANGED [JJK]Where stories live. Discover now