▼ 5 ; War Simulation pt.2

1.1K 177 43
                                    

Eunseong buntu. Tanpa sesiapa dengar panggilannya, dia tak rasa yang Jungkook akan selamat.

Eunseong menekan kecederaan Jungkook untuk mengurangkan darah yang hilang. Jungkook mengerang sakit, sakit sangat. Kenapalah mesti flash sut tak kalis tekanan?

"Shen kepada Eunseong. Aku dengar, teruskan Eunseong. "

Akhirnya, Shen juga yang menjawab. Kalau ikutkan nak saja Eunseong membebel di situ, namun disebabkan keadaan Jungkook yang parah, keinginannya diketepikan dahulu. Jungkook lebih penting sekarang.

"Kami masih dalam bangunan. Pendarahan berlaku pada bahagian abdomen. Aku tak rasa yang Jungkook boleh bangun. " kata Eunseong. Leher Jungkook dirangkulnya lalu diangkat perlahan. Posisi baring Jungkook diubah kepada posisi duduk.

"Aku dan Minso dah masuk bangunan putih tu. Miya, Yena, lokasi korang. "

"Kitorang baru dapat turun. " Miya menjawab.

"Aku nak kau bantu Eunseong dan Jungkook sekarang. Pastikan mereka keluar dari situ dalam masa tujuh minit. " Minso pula mencelah secara tiba-tiba.

"Baik! " serentak mereka menjawab.

Eunseong tiada apa-apa untuk membaluti luka Jungkook. Tangannya hanya terus menekan luka tersebut, berharap yang pendarahan akan surut.

Tujuh minit bukan singkat. Dan masa dah semakin suntuk. Tyler sengaja menambahkan masalah mereka. Setiap saat sangat berharga sekarang ini. Eunseong berpeluh-peluh ditambah pula dengan bimbang.

"Kook, kau boleh tekan sendiri? " Jungkook mengangguk perlahan.

Eunseong menarik tangannya dari menekan luka Jungkook. Tangan Eunseong dari pergelangan tangan hingga ke hujung jari berlumuran darah Jungkook.

Bantuan takkan sampai cepat, dia tahu. Masa pun sudah semakin suntuk dan masih ada kira-kira setengah ribu zombie lagi untuk ditewaskan. Eunseong mengambil keputusan untuk menembak zombie yang berbaki sementara menunggu bantuan tiba.

Lima minit lagi berbaki. Minso dan Shen pastinya sudah sampai ke lokasi yang diberitahu tadi. Yena dan Miya pula tiada khabar berita. Hati Eunseong tak tenang memikirkan masalah mereka.

Eunseong berhenti seketika. Dia memeriksa keadaan Jungkook. Matanya terpejam. Tangannya masih menekan luka. Namun,

Wajahnya memucat.

Tiba-tiba, Yena dan Miya melompat masuk ke dalam bangunan tersebut melalui tingkap. Eunseong agak terkejut memandangkan ia berlaku secara tiba-tiba.

"Macam mana keadaan dia? " Miya terus mendapatkan mereka berdua dengan segera dan diikuti oleh Yena.

"Parah. Muka dia dah pucat semacam. " jawab Eunseong.

"Kita tak boleh rawat dia kat sini. Semua kena berkumpul kat bangunan putih tu sekarang. Masa dah suntuk. " kata Yena sambil menggaru kepalanya.

"Kita tak boleh guna tangga, bahaya gile. Jungkook cadang tadi ikut lubang runtuhan ni. " Eunseong menunding ke arah lubang yang dimaksudkan tadi.

"Kau masih boleh bangun? "

Jungkook membuka matanya dengan lemah. Dia cuba menyimpan tenaga, namun darah semakin banyak hilang. Tak mungkin dia boleh simpan tenaga yang secukupnya untuk sampai ke bumbung bangunan putih itu.

Jungkook mengangkat kepalanya lalu mengangguk.

"Jungkook tak mungkin boleh turun ikut lubang ni. Kita kena ikut cara kami tadi. " cadang Yena. Eunseong mengerutkan dahinya, cuba memahami ayat Yena tadi.

Bangtan Academy 2 : The Daredevilsजहाँ कहानियाँ रहती हैं। अभी खोजें