💖Bab 23💖

6.6K 248 11
                                    

*Edited Version*

Tarikh pernikahan hanya tinggal 10 hari saja lagi. Dan aku semakin ketakutan ketika setiap kali bertemu Armand. Cerita Sofi mengenai perang malam pertamanya terus terngiang-ngiang di telingaku.

Mujurlah juga sekarang Armand sudah jarang datang bertemu aku kecuali jika ada hal berkaitan dengan majlis nikah kami.

Huish.. Kalaulah aku tahu akan jadi paranoid sebegini rupa, takkannya aku gatal-gatal mulut meminta Sofi bercerita tentang kisah seram malam pertamanya itu.

Asalnya cuma ingin mengusik Sofi tapi hasilnya aku pula yang menjadi paranoid sendiri.

Lagipun, manalah aku tahu kalau cerita Sofi itu akan membuatkan aku menjadi ketakutan begini. Padahal cerita malam pertama yang aku baca di dalam novel tidaklah pula seseram itu.

Arrgh.. Stress-nya lahai..

Aduh, ibu! Kalau beginilah penangannya, Ary tak nak nikahlah, ibu! Rasanya hendak saja aku lari tapi takut pula. Takut ibu dan ayah malu, takut jadi anak derhaka.

Lagipun, aku nak lari ke mana? Manusia penakut seperti aku ini, letrik mati tiba-tiba pun aku sudah gabra setengah nyawa!

Aila, si bakal adik iparku satu-satunya itu pula masih tidak merestui hubungan aku dan abangnya. Tetapi dia telah berjanji padaku yang dia akan menerimanya jika aku dan abangnya itu memberikan anak buah yang comel untuknya.

Hah? Anak buah?! Aduh.. Macamanalah kami dapat merealisasikan impian suci dan murninya itu kalau kami tak bernikah dan ber'nananina', kan?!

What, 'nananina'?! Well, itu istilah paling cute yang aku cipta, lebih manis dan lebih sopan bunyinya dari menggunakan perkataan 'perang' seperti yang disebut Sofi. Ganas!

Ya ALLAH! Mengingatkan hal 'nananina' itu, aku kembali diserang rasa seram sejuk. Apalagi bila melihat tubuh Armand yang tinggi sasa itu, dibandingkan tubuhku yang kecil molek ini.

Itu belum lagi ditengok pada saiz dan tenaga serta daya tahan 'ehem-ehem'-nya yang.. Astaghfirullahal 'azim.. Tubuhku bergidik ngeri.

Kenapa harus sampai ke 'benda alah' itu aku memikirkannya? Aku meraup wajah yang terasa berpeluh tiba-tiba.

"Aryana.. Aryana.. Hallo.. Are you okay?!" Soal Armand sambil mengibas-ngibaskan tangannya di depan mukaku. Rupa-rupanya sudah sejak tadi dia cuba menyedarkanku dari lamunan songsang yang menyeramkan itu.

"Akak okey ke tak ni?! Kena sampuk dengan hantu nikah kot, abang!" Sahut Aqasha, adikku dengan selamba.

Walaupun umur mereka sebaya, namun Aqasha tetap membahasakan Armand dengan panggilan abang dan nampaknya Armand selesa dengannya. Yelah, bakal abang dan adik ipar, kan?

Aku menjeling tajam pada Aqasha. Kena sampuk hantu nikah? Ada ke hantu nikah?! Aqasha ni, nama saja doktor, tapi masih jugak nak percaya pada perkara-perkara tahyul macam tu?! What the fish?!

"Nanti nak balik terus ke?" Armand menatap Aqasha yang datang menemaniku. Ketika ini aku dan Armand baru saja selesai fitting terakhir baju pengantin.

"Lepas ni nak pergi ambil baju ayah dan ibu dulu, lepas tu baru balik." Jawab Aqasha.

Armand angguk. "Okey. Abang nak balik kolej ni. Ada kelas pukul 2.30." Dia berpaling padaku seolah-olah memberitahu padaku, namun segera pula aku mengalihkan pandangan ke arah lain.

Belum sempat Armand membuka mulut menyambung kata-kata, tiba-tiba..

❤ Pemilik Hatiku, Si Penghalal Cinta ❤Where stories live. Discover now