💖Bab 47💖

6.9K 210 18
                                    

*Edited Version*

Ampunkan hamba-Mu yang lemah ini, ya ALLAH! Atas prasangka burukku terhadap suamiku! Tapi kalau betullah Armand tidak ingin melayani, kenapa dia tidak membalasnya saja dengan memberitahu yang dia sudah beristeri?

At least, dia perlu update statusnya dari single ke married, kan?! Barulah tiada gadis-gadis yang beratur dan menaruh harapan padanya. Paling tidak, aku juga tahu yang dia berbangga memiliki diriku sebagai isterinya.

Atau, dia memang sengaja berniat menyembunyikan status dirinya? Oh, tiba-tiba aku terasa ingin menangis! Ketukan di luar pintu bilik mengalihkan perhatianku.

"Nak balik terus ke nanti, Ary? Armand dah tunggu tu.." Soal ibu tanpa membuka pintu.

"Ya, ibu.."

"Nak tapau makanan tak? Lauk ada lagi.."

"Tak.. Tak payahlah ibu.." Sahutku sedikit sebak. Perutku tiba-tiba memulas dan rasa mual mula menyerang tekakku.

"Kalau macam tu, tak apalah. Ibu nak ke tempat ayah ni. Nanti kunci pintu depan, ya?" Kudengar langkah ibu mula menjauh.

Aku kembali menatap gambar Natasha dan isi-isi mesej manjanya. Rasanya aku ingin meletup. Aku tahu suamiku lelaki yang kacak, memiliki pesona dan karisma tersendiri yang secara tidak sengaja disebarkan oleh sikap datar dan pendiamnya.

Hakikatnya, sikap-sikap itulah yang membuat aku tunduk padanya. Apalagi gadis-gadis di luar sana?!

Tiba-tiba Armand masuk ke bilik. "Eh, sayang tak siap lagi? Dari tadi lagi abang tunggu.." Tanpa melihat riak wajahku, Armand bersuara dengan nada biasa dan tersenyum manis.

"Siapa Natasha ni, abang?!" Tanyaku tajam. Rasa geram, marah, benci, sedih dan dikhianati bercampur baur menjadi satu. Menambahkan lagi rasa mual di tekakku.

Armand mengerut kening, menutup pintu bilik lalu menghampiriku. "Entah! Siapa tu, sayang?" Tanyanya ringan.

Aku menyerahkan handphone-nya yang masih terpampang gambar gadis berdada besar seksi itu. Armand menatapnya sekilas lalu memadam semua chat dari gadis itu.

"Biarkan ajelah, sayang.." Ujarnya selamba.

Biarkan, dia kata?! Aku menarik nafas. Boleh pula dia bersikap selamba begitu?!

"Abang kenal dia ke tak? Kalau tak kenal, macamana dia boleh ada nombor phone abang? And siap ber-Whatsapp lagi. Banyak kali pulak tu?!" Aku menyoal, menuntut penjelasan.

"Manalah abang tahu.." Jawabnya, masih dengan wajah datar.

Masih menjawab tidak tahu?! Sedangkan darahku sudah mendidih-didih naik ke ubun-ubun akibat terlalu sakit hati!

"Oh, tak tahu..? Tapi isi mesejnya bukan main manja lagi. Hi handsome, hi handsome!" Kataku ketus. "Orangnya pun bukan main seksi menggoda lagi!"

"Iya, sayang! Memang abang tak tahu, tak kenal pun!" Jawabnya dalam nada ketus juga. Wajah Armand sudah berubah sedikit masam. "Sayang nak balik ke tak ni? Kalau tak nak, abang balik seorang.."

Aku menatapnya tajam. Armand sudah pun bergerak ke arah pintu bilik. Dan dengan rasa tidak puas hati, aku mencapai tudung, melilitkannya ke kepala lalu mencapai handbag dan keluar.

❤ Pemilik Hatiku, Si Penghalal Cinta ❤Where stories live. Discover now