💖Bab 42💖

7.3K 230 12
                                    

*Edited Version*

Kami berdua memilih sebuah kafe makanan Korea. Saja ingin mengubah selera. Dan mujur juga Armand jenis tidak kisah.

Kurasakan kebelakangan ini seleraku agak berbeza dan untunglah Armand jenis penurut. Asal aku suka, pastinya dia okey-okey saja.

Setelah pesanan kami tiba, kami makan sambil berbual-bual ringan. Dan seperti biasa, aku yang paling banyak bercakap!

"Nik Armand?! Iya, kan, ini Nik Armand?! Nicky..?!" Suara manja ceria seorang gadis memotong kerancakan perbualan kami.

Aku dan Armand serentak berpaling. Chopstick di tangan diletak perlahan-lahan di pinggan. Mulutku ternganga. Seorang gadis yang teramat sangat cantik, kini sedang berdiri di sisi meja kami.

Beberapa temannya yang berparas cantik-cantik juga, yang sudah pun berjalan dahulu ke meja di hujung kafe, meninggalkan si cantik jelita ini yang sedang menyapa kami.. Err.. Lebih tepatnya lagi, dia menyapa Nik Armand, suamiku.

Aku amati gadis di depanku ini. Bukan sekadar cantik tapi dia juga sangat jelita. Kulitnya pinkish bersih, wajahnya bujur sirih dan bermata galak, hidungnya mancung dan bibirnya begitu ranum dan seksi.

Tubuhnya tinggi langsing , mengenakan jeans yang sangat-sangat ketat dengan blaus bercorak bunga yang sengaja dibuka butang ditengah dada dan.. Dan dadanya pula..?! Hmm.. Wow! Sungguh-sungguh wow! Tidak terbanding denganku yang masih mengenakan bra saiz 34B sejak dari zaman usia remaja!

"Please meet my beloved wife, Aryana.." Ujar Armand, mematikan lamunanku. "Sayang.." Katanya sambil menyentuh tanganku.

Senyuman gadis jelita itu yang tadinya indah mekar merekah di bibir tiba-tiba berubah seketika bila mendengar Armand menyebutku sebagai isterinya. Lambat-lambat kami bersalaman.

"Elisya Luciana, but you can just call me, Lulu!"

"Aryana.."

"So, Nicky darling.. You married, seriously?! Bila? Tak jemput I pun.." Kata Lulu, manja. Setelah melepaskan tanganku, dia meramas-ramas jemari Armand. Masya ALLAH!

Aku menatap sekilas pada gadis itu yang kini sedang mengusap-usap lembut lengan Armand sambil dia mengamati diriku dari atas ke bawah.

Armand tersenyum tipis sambil melarikan lengannya. "Almost three months, kan sayang? Sorry, I lupa nak jemput you..!"

"Betul ke you lupa.. Or, I'm out of your list?" Lulu bersuara menggoda.

Kulihat Armand sekadar mengangkat bahu sambil tersenyum senget.

"Well, it's okay, Nicky darling.. I understand. Kalau dijemput pun, maybe I can't make it. Last three months I still di London, ada photo shoot.."

Gadis itu spontan mengibaskan rambutnya seperti di dalam iklan syampu. Dadanya yang bersaiz 'wow' itu sengaja dibiarkan mendada menghala ke depan wajah Armand.

"Anyway, Nicky darling.. It's really surprised me, you know?! I tak sangka taste you dah berubah drasticaly! Rupanya you suka girls yang bertudung dan bertutup semua! Padahal dulu, as I can remember, taste you yang.."

"Peoples always change, you know?! And so do I." Sahut Armand dengan senyum tipis sambil merangkul bahuku.

Aku meneguk liur, tidak habis fikir ternyata citarasa suamiku dulu adalah gadis-gadis seksi bergetah begini. Sangat jauh berbeza dengan diriku.

"Yeah, right.. I really got to go now. Kawan-kawan I tengah tunggu tu. Actually, I ada photo shoot area sini and kami sedang break sekarang. By the way, nice meeting you again, Nicky! I really missed our best time together so much, darling!"

Lulu bersuara sambil memuncungkan sedikit bibirnya seperti gaya mencium pada Armand sebelum melenggang pergi, meliuk lentukkan tubuhnya yang super 'wow' itu.

❤ Pemilik Hatiku, Si Penghalal Cinta ❤Where stories live. Discover now