03

858 152 347
                                    


CHAPTER 3
d a n g e r o u s n i g h t.

Aku rasa tak sedap hati tentang ini

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Aku rasa tak sedap hati tentang ini.

Mereka hanya lepaskan sahaja aku pergi. Walaupun aku dapat lihat bagaimana wajah Seokjin dan Namjoon nampak tak menyetujui keputusan ini, tetapi mereka tetap lepaskan.

Aku berjalan lemah ke dalam hutan yang gelap itu. Bunyi cengkerik menemani aku bersama angin malam. Sekali sekala, aku terdengar seperti ada derapan kaki. Tetapi aku endahkan.

Sekali lagi langkah aku diaturkan, dan aku dengar seperti ada seseorang terpijak ranting kayu. Pantas aku menoleh.

Kelihatan ada sebuah mahkuk yang mempunyai sepasang mata yang berwarna putih sepenuhnya, bercahaya bagaikan mentol memandang aku dengan kepala ia digerak-gerakkan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Kelihatan ada sebuah mahkuk yang mempunyai sepasang mata yang berwarna putih sepenuhnya, bercahaya bagaikan mentol memandang aku dengan kepala ia digerak-gerakkan.

Cara ia menggerakkan kepalanya kelihatan mengerikan. Setiap kali dia gerakkan kepala dia, ia akan hasilkan bunyi geseran tulang yang kuat. Ngilu diri aku apabila mendengarnya. Bunyi itu bersambung-sambungan dan tanpa aku sedar mahluk itu semakin mendekat.

Aku berundur kebelakang perlahan-lahan. Nafas aku berat dan dada aku berombak. Peluh dingin mula membasahi wajah. Aku ketakutan.

Tetiba aku tersadung akar pokok menyebabkan aku tersungkur kebelakang dan menghasilkan bunyi yang kuat. Aku mula bernafas kuat dan memandang semula ke arah mahluk tadi.

Tak ada?

Aku menarik nafas lega. Mungkin ia telah pergi. Nasib aku baik.

Aku bangun dan berdiri dengan tegak. Kepala aku memandang sekeliling, pastikan kalau ada sesuatu lagi. Tetapi ianya tak ada. Aku mula rasa lega.

Mungkin tadi adalah bayangan aku.

Aku sambung berjalan tetiba tubuh aku ditolak daripada belakang dengan kasar membuatkan aku terjatuh. Aku dapat rasa seakan ada benda mentah yang menolak kau tadi. Cecair likat terasa pada leher aku.

crystal.Where stories live. Discover now