19

608 132 385
                                    


CHAPTER 19
k r a k e n

CHAPTER 19 k r a k e n

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" BERLINDUNG! "

Masing-masing mula menghunus senjata magis mereka kemudian berlindung di tepi tong-tong kayu daripada terkena dengan simbahan air laut yang masin.

Deraman kuat kedengaran. Ombak dipukul kasar oleh mahluk yang dikenali sebagai kraken. Seekor sotong kurita yang terbesar di pelosok lautan. Siapa tak kenal?. Di ceritakan, tiada sesiapa akan dapat terlepas daripada cengkaman maut Kraken jika bertembung dengannya di laut.

Hoseok mengetap bibir, dia memandang Seokjin yang tak jauh daripadanya.

" Jika hyung kawal pergerakkan air dengan melemaskan Kraken, mungkin ia akan memperlahankan gerak mahluk itu! " teriaknya lantang agar lelaki itu mendengarkannya. Seokjin mengerutkan dahi, menganggap plan Hoseok itu adalah plan yang sungguh tak masuk akal.

" Kraken tak akan tenggelam sebab dia memang hidup dalam dasar laut lah bongok! " dengan balasan yang kasar, Seokjin menjawab. Hoseok termangu-mangu, sejujurnya dia pun tak tahu apa yang dia cakap.

" Seokjin hyung, just cuba kawal pergerakkan ombak dari laut agar ia tak hancurkan kapal kita. Aku akan cuba berkomunikasi dengan Kraken. " Namjoon mengutarakan kata-kata, wajahnya nampak tak yakin tetapi dia cuba meyakinkan diri.

Seokjin pantas mengangguk. Sebelum Namjoon membuka langkah untuk pergi, tangan kekar lelaki itu diraihnya. Namjoon berkalih ke arah Seokjin.

" hati-hati Namjoon. " pesannya, membuatkan Namjoon mengangguk kecil. Kemudian langkahnya diaturkan pergi.

Seokjin memincing mata, dia cuba untuk berdiri dengan tegak di atas kapal yakni teroleng-oleng dipukul ombak. Air yang memercik terkena pada wajah, diendahkan.

Dengan magis, daripada percikan air tadi dia angkat tangan kanannya kemudian  dijulang ke langit. Sebuah tombak besar terbentuk dari titisan air menjadikan ia sebuah senjata yang jernih dan berkilauan, bertatahkan permata Aquamarin.

Taehyung mengetap bibir. Dia melihat situasi itu dengan kegusaran pada wajah. Jimin yang menyedari tindak-tanduk gundah daripada Taehyung terus dipandangnya serius.

Bahu Taehyung dipaut. Dalam kegusaran itu, Jimin memberikan Taehyung pandangan yang tajam.

" apa lagi yang kau nampak, Taehyung? " soal Jimin dengan nada yang sarut. Wajahnya berkerut, menahan diri daripada terombang-ambing dengan kapal yang tak stabil itu. Gelora laut semakin menggila.

Taehyung bernafas berat. Dia memandang Jimin sejenak sebelum mengalihkan pandangannya. Matanya bekerdipan, teragak-agak ingin beritahu.

crystal.Where stories live. Discover now