42

265 66 19
                                    


CHAPTER 42
n o - c o n t r o l

EDMUND merasai sesuatu yang aneh dalam dadanya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

EDMUND merasai sesuatu yang aneh dalam dadanya. Rasa seperti ada sesuatu mencucuk membuatkan dia serta merta mencengkam bahagian dadanya untuk menahan kesakitan.

Apa yang terjadi?

Edmund tak dapat menjawab soalan yang berlegar-legar dalam mindanya. Dia hanya mampu membina jawapan yang belum tentu betulnya. Rautnya berubah, cuba menenangkan diri.

Dia kini di Northern Realms. Berhati-hati mengatur langkah ke sebuah kerajaan yang dia amat kenali si pemerintahnya. Di muka pintu gerbang kerajaan tersebut, matanya tertancap pada seekor serigala yang bertenggek di atas tembok istana.

Serigala itu memandang Edmund dengan pandangan redup sambil menderam perlahan. Gigi taringnya kelihatan berjeriji menghiasi gusi. Bulunya yang coklat gelap bergemerlapan disinari cahaya purnama.

Dengan pantas, serigala itu melompat turun daripada tembok istana. Ia mendarat betul-betul di sebelah Edmund dengan begitu cekap. Kukunya yang tajam mencengkam tanah seraya mengaturkan langkah mendekati Edmund.

" Uncle Jake, ini aku.. Ed. " Edmund memperkenalkan dirinya, bimbang jika serigala itu sudah melupakan diri dia.

Serigala itu perlahan-lahan bertukar rupa bentuknya kepada manusia. Memperlihatkan seorang jejaka yang begitu tampan; berpakaian pakaian diraja. Wajah Aedirn sedikit tegang.

" Kenapa kau di sini? " Aedirn berdiri tegak, memandang terus ke arah Edmund dengan wajah yang dingin.

Setelah dia dilemparkan daripada Skyfall, Edmund yang dikenali sebagai anak ajaran nya langsung tak pergi mencari dia. Bertemu apatah lagi.

Tetapi sekarang berlainan, dia yakin ada sesuatu yang telah terjadi menyebabkan kedatangan Edmund. Walau bagaimana pun, dia masih berwaspada. Edmund sekarang bukan berada dipihaknya.

" Uncle, Ed nak tanya sesuatu mengenai Alana. "

Wajah Aedirn yang tadi dingin itu terus berubah. Edmund menyedarinya.

" Alana..? " soal Aedirn, mengangkat kening. Edmund hanya mengangguk perlahan.

" ya.. dia dah berubah. " beritahu Edmund lagi lantas menundukkan wajah. Aedirn hanya melihat.

Edmund kemudiannya mengangkat wajahnya. Daripada wajah yang muram tadi, terus berubah menjadi serius semula. Jelas menghindarkan emosi yang dirasai.
" ..dan dia telah larikan diri daripada Skyfall. " jelas Edmund akhirnya.

crystal.Where stories live. Discover now