43

262 60 24
                                    


CHAPTER 43
r e g r e t

KITSUNE berlari di hall istananya dengan termengah-mengah. Matanya berkaca. Air mata pada tubir matanya perlahan-lahan mengalir. Dadanya berombak. Nafasnya berat.

Hatinya sakit, sakit sekali. Apabila mengetahui kedatangan para Kristal, dia sungguh gembira. Tetapi sebaliknya ada berita buruk menyusuri. Berita yang dia tak sangka. Tak menduga.

Langkah dia akhirnya mendekati sebuah bilik yang dia tuju. Dia membuka pintu bilik tersebut dan melihat Para Kristal telah berada di dalam. Mereka semua berpandangan dan pandangan Kitsune melurut ke arah tubuh yang terlantar di atas katil.

Kitsune menarik nafas. Walaupun tangannya bergementaran.

" aku akan sembuhkan dia.. kalau Alana menang berlawan dengan naga aku. "

Kitsune memejam matanya sebelum melepaskan keluhan. Dia melabuhkan punggungnya di birai katil lantas memandang Jungkook yang sudah tenat.

Retak.

Situasi ini membuatkan dia teringat di mana waktu pertama Alana dan Kristal yang lain datang kemari. Rasanya baru beberapa hari lepas mereka pergi.

Siapa sangka ianya merupakan kali terakhir dia berjumpa dengan Alana?

" Kitsu— " belum sempat Namjoon ingin menyambung katanya, Tangan Kitsune terus meraih ke arah loket kristal yang dipakai oleh Jungkook.

Ia membuatkan semua orang di dalam bilik itu terpana. Sebelum ini, jika salah seorang daripada mereka tenat dan memerlukan pertolongan Kitsune, Kitsune selalu mengajukan syarat dengan mereka untuk sebarang pertolongan yang diberikan.

Tapi kali ini tidak.

Kitsune mengusap Kristal Jungkook. Bagaikan magis, perlahan-lahan Kristal itu bercahaya dan bersambung semula.

Dengan itu, nafas Jungkook menjadi stabil semula. Matanya perlahan-lahan terkatup rapat.

Kitsune perlahan-lahan bangun. Dia berjalan perlahan melintasi yang lain, menuju ke arah pintu bilik.

" Mana.. Alana? "

Soalan itu— walaupun jawapannya begitu mudah untuk dijawab namun tidak ada seorang pun menjawabnya.

Melihat keadaan Kitsune, dengan hubungannya yang begitu rapat dengan Alana— tiada sesiapa mampu memberitahu pahit kebenarannya.

Tiada sesiapa sanggup.

" dia.. dia mesti sedang tidur di kamar dia kan..? Lagipun perjalanan korang kan panjang.. ya.. dia mesti sedang tidur. " Kitsune membuat spekulasi sendiri. Rambutnya yang kemas ditoncang itu dikusutkan oleh dirinya sendiri.

Akhirnya gadis itu terduduk di atas lantai. Tubuhnya mengigil. Titisan air mata menitis ke atas lantai.

" dia tak mati kan..? " soal Kitsune lagi dan lagi.

Jimin di situ sudah mengalirkan air mata. Taehyung, mengetap bibirnya— menahan sebak. Hoseok dan Seokjin juga sudah tersedu-sedan.Yoongi, hanya mampu termenung kosong. Kepala Namjoon tertunduk lemah.

crystal.Wo Geschichten leben. Entdecke jetzt