20

583 134 356
                                    


CHAPTER 20
g u i l t

RATU Felicia terjaga daripada lena tidurnya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

RATU Felicia terjaga daripada lena tidurnya. Seakan mempunyai satu petanda yang tak baik, dia bingkas bangun dan terus menyarungkan sepatu. Langkahnya laju di aturkan.

Nafasnya turun naik, berat sekali. Keringat pada wajahnya kian terasa. Ada sesuatu jauh dalam lubuk hatinya membuatkan dia tak tenteram. Ada sesuatu mengejutkannya.

Dia berdiri di beranda istana. Sinaran mentari yang masih lagi di ufuk langit itu menyinari. Nafasnya mula diaturkan semula. Udara nyaman pada pagi hari itu dihirup lembut.

Matanya memincing tajam ke hadapan, wajahnya terus berubah raut. Nafasnya tersingap-singap. Dia memandang kerja teruk yang dilakukan oleh seseorang pada dataran istananya yang luas. Dadanya berombak, dia menekup mulutnya yang melopong.

" Ini petanda. " gumamnya perlahan.

Secara tetiba, lengan Felicia ditoreh. Ditulis beberapa bait perkataan greek yang diagaknya itu sebagai mantera. Felicia mengerang kesakitan, matanya terbelalak melihat situasi yang terjadi pada lengannya. Darah mengalir keluar daripada torehan perkataan tersebut.

Terus, dia meluru semula masuk ke dalam istananya. Meninggalkan pintu beranda yang terbuka luas bersama langsir terbang terawang-awangan ke udara kerana tiupan angin pagi.

Di dataran istana, kelihatan satu simbol besar. Simbol bintang yang mempunyai lima penjuru. Simbol tersebut diperbuat daripada cecair merah pekat, seperti darah.

Masa sudah tiba, Skyfall akan mulakan langkah.


" ALANA? "

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" ALANA? "

Wajah gadis itu bersahaja tatkala melihat mereka semua. Tentakel yang sedang mengangkatnya itu didekatkan ke arah Kraken tersebut. Ngauman kuat daripada mahluk itu membingitkan gegendang telinga. Malah mereka yang lain juga sudah menekup telinga kerana ngauman nyaring tersebut.

crystal.Where stories live. Discover now