16

534 136 391
                                    


CHAPTER 16
e a g e r.

YOONGI memandang aku serius

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


YOONGI memandang aku serius. Soalan yang dia ajukan pada aku, aku tak mampu jawab dengan yakin. Tubuh aku seakan takut dengan Lilith secara automatik, aku tak tahu kenapa.

" kau kena bagitahu aku, Alana. " Yoongi bertinggung di hadapan aku, memegang tangan. Aku mengangkat wajahku ke arahnya.

" Lilith, dia bukan Crystal. " beritahuku membuatkan Yoongi terdiam sejenak. Matanya ralit merenung aku, ingin memastikan samada aku yakin atau tidak dengan kata-kata aku itu.

" kenapa cakap macam tu? " soal Yoongi, berkerut.

Baru aku sedar sesuatu, aku tak ada bukti. Bukti yang menandakan Lilith adalah bukan Crystal. Aku perlu ada. Kalau tidak, yang lain tak akan mempercayai kata-kaa aku.

Lagi, aku tak faham kenapa yang lain sangat terpesona dengan Lilith. Jungkook, Seokjin, Namjoon, Jimin dan Hoseok. Mereka berlima seakan tak kelihatan seperti diri mereka yang biasa.

Aku syak ini adalah perbuatan licik Lilith.

" aku kena cari bukti. " terus aku bangkit, melepasi Yoongi yang masih termangu-mangu. Lelaki itu memandang aku dengan pandangan kosong sebelum mengekori.

Langkah diatur laju memasuki ke dalam isi perut kapal. Kelihatan mereka semua berbual mesra dengan Lilith tanpa mengetahui sisi gelap gadis tersebut. Lilith memandang aku, dan kami berbalas pandang. Matanya mencerlung tajam ke arah aku.

" Namjoon, " sedang lelaki itu ketawa, aku panggil. Namjoon terus melirikkan matanya ke arah aku.

" ya, Lana? "

" Kau ada bawa sebarang buku..? Aku mahu membacanya. " jelas aku dan Namjoon pantas mengangguk. Dia meluru ke arah begnya kemudian mengeluarkan beberapa buku.

Jungkook memandang aku curiga. Matanya dilirikkan daripada atas hingga ke bawah.

" sejak bila kau reti membaca? " soal Jungkook dengan nada mendatar. Aku memberikan dia pandangan sinis.

" Kau tak tahu langsung tentang diri aku, Jangan berpura macam kau kenal aku lama. " balasku, penuh dengan maksud tersirat. Wajah Jungkook berubah rona. Dia terus mendiamkan diri. Hoseok memberikan aku pandangan yang tajam.

" Ini dia, " Namjoon menghulurkan dengan senyuman segaris.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
crystal.Where stories live. Discover now