18

596 134 290
                                    


CHAPTER 18
m e l i n o e

AKU cuba menahan segala nafas ini, meskipun tak sempat kutarik nafas sepanjang-panjangnya

Oops! Această imagine nu respectă Ghidul de Conținut. Pentru a continua publicarea, te rugăm să înlături imaginea sau să încarci o altă imagine.

AKU cuba menahan segala nafas ini, meskipun tak sempat kutarik nafas sepanjang-panjangnya. Tangan aku terkapai-kapai, tetapi apa yang aku buat hanyalah mengapai air laut yang kian menelan aku semakin dalam.

Sekeliling aku semakin gelap, dalam lautan itu terasa begitu dingin. Aku dibiarkan seorang diri dalam perut laut yang sungguh luas.

Air mata aku berjujuran, membuatkan kepulan-kepulan bulat oksigen terapung-apung. Aku merayu-rayu agar sesiapa menyelamatkan aku, tetapi tiada sesiapa datang.

Tiada.

Nafasku semakin terasa sesaknya. Tekak aku semakin mengembang. Kedua pipi ini terasa lenguh akibat menahan nafas lama dan leher mula menimbulkan urat-urat ketegangan.

Secara tetiba, aku terasa ada graviti yang menolak batang tubuh ini. Menandakan ada sesuatu berenang laju menuju ke arah aku. Mataku terpejam. Apa saja benda tu, sudah semestinya bukan manusia. Aku sempat mendengar deraman mahluk tersebut daripada dasar laut. Kedengaran inhuman.

Dan kemudian, aku tak sedarkan diri.


" HEY! "

Seorang lelaki berlari tangkas ke arah aku menakala aku tertawa riang, mengenakannya. Bola di tangan tak aku lepaskan. Kelihatan lelaki itu dengan semangat waja mengejar aku lagi, menginginkan bola pada peganggan.

" bagi lah! " teriaknya dengan nada merajuk membuatkan aku tertawa besar. Jeliran nakal aku tunjukkan padanya. Budak lelaki itu sudah mencebik.

" Jahatnya! Nak bola kita balik! " dengan nada merajuk, dia teriak pada aku. Aku masih melajukan langkah, jauh meninggalkan nya.

Aku kini masuk ke dalam kawasan hutan, menganggap budak lelaki itu masih mengejar aku dengan penuh semangat

Oops! Această imagine nu respectă Ghidul de Conținut. Pentru a continua publicarea, te rugăm să înlături imaginea sau să încarci o altă imagine.

Aku kini masuk ke dalam kawasan hutan, menganggap budak lelaki itu masih mengejar aku dengan penuh semangat. Memang ya, lelaki itu masih mengejar aku. Dia akhirnya melompat ke arah aku, kemudian menyambut tubuhku yang bergerak.

crystal.Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum