12🌟

403 80 14
                                    

-----

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

-----

"Hoi budak!" Jerit seorang budak lelaki yang berumur 10 tahun, Felix Elrand. Angela yang sedang menyiapkan kerja sekolah di taman berpaling ke arah Felix yang sedang berjalan menghampirinya.

"Buatkan kerja sekolah aku! Aku tahu esok mesti siap, FAHAM?!"

Angela melepaskan keluhan kecil. Sudah diagaknya perkara ini akan berlaku.

Felix Elrand, seorang budak lelaki yang paling nakal di sekolah. Dia juga merupakan anak bangsawan dan sudah tentulah ramai yang mengenali wajah comel itu.

Walaupun Felix mempunyai wajah yang 'innocent', di sebalik wajah itulah, dia mempunyai sikap yang ramai orang tidak tahu.

Walaupun Felix mempunyai wajah yang 'innocent', di sebalik wajah itulah, dia mempunyai sikap yang ramai orang tidak tahu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Felix bukan sahaja budak yang nakal malah dia selalu bersikap kurang ajar terhadap senior-senior dan guru-guru.

Ada suatu hari, sekumpulan senior sengaja mengusiknya kerana kecomelan yang terdapat pada diri Felix. Tapi mereka tak tahu bahawa Felix sangat sensitif dan bersifat panas baran.

Maka, wajah kacak salah seorang senior yang mengusiknya, diludah Felix kemudian dia memberi amaran kepada senior-senior tersebut.

"Jadi manusia, jangan nak kacau hidup orang lain. Dah takda life ke sampai life aku pun korang nak kacau?"

Soal Felix membuatkan sekumpulan senior itu terkesima. Kau bayangkan seorang budak kecil berumur 10 tahun cakap macamtu depan pelajar-pelajar senior yang jauh lebih tua daripada kau?

Senior lelaki itu menggenggam penumbuk kosong. Amarahnya cuba ditahan agar tidak terletus dan menjadikan wajah budak kecil di hadapannya ini seperti samsak gantung yang selalu digunakan oleh peninju.

[C] SIXTH SENSE | 박지민Where stories live. Discover now