42🌟

266 45 4
                                    

-----

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

-----

Henrik, Blake, Nastel, Lucas dan beberapa anggota pasukan yang lain melangkah masuk ke dalam sebuah bangunan konkrit yang merupakan hak milik Tuan Leon Javier. Jasad Angela yang berjaya ditemui dibawa bersama lalu langkah diorak masuk ke dalam makmal kaji uji utama.

"Lambat betul korang bawa dia ke sini—" mereka semua tersentak apabila seseorang yang bersuara husky menegur mereka dari arah belakang. Segera mereka berpaling lalu menundukkan hormat. Masing-masing hanya mendiamkan diri tanpa bersuara apabila Taehyung berjalan menghampiri mereka, lebih tepatnya ke arah jasad Angela yang berada di dalam beg plastik lut sinar.

"Penat?" Soal Taehyung sambil memandang ke arah anggota pasukan yang telah diamanahkan mencari jasad Angela itu. Lantas mereka mengangguk laju. Keletihan yang mereka rasakan belum beransur pulih.

"Baiklah. Korang semua boleh berehat harini, aku izinkan. Tapi pastikan lepas pukul 12 tengah malam semua perlu bekerja seperti biasa, faham?"

"Faham tuan!"

Mereka semua mengatur langkah ke bilik masing-masing setelah mendapat keizinan dari tuan Taehyung. Taehyung melutut menggunakan satu kaki di depan jasad Angela. Sarung tangan yang berada di dalam poket disarungkan pada sepasang tangan miliknya sebelum zip beg plastik itu ditarik.

Zzzetttt...

"Angela Alexender..how are you? Sudah sekian lama kita tidak bertemu..adakah kau merinduiku, sayang?"

💟


Tok! Tok! Tok!

"Masuk." Yoongi melangkah masuk ke dalam bilik kerja milik Jeon Jungkook. Pintu ditutupnya rapat sebelum menghampiri majikannya yang sedang menatap ke arah skrin laptop.

"Tuan. Saya ada berita baik yang mahu diberitahu kepada tuan." Ujar Yoongi seraya menatap ke arah wajah Jungkook. Jungkook berhenti dari menaip di atas papan kekunci sebelum sepasang mata merahnya berpaling memandang Yoongi sambil menjongketkan kening.

"Apa dia?"

"Kami sudah menjumpai jasad seorang perempuan yang tuan mahukan." Jungkook menarik senyuman sinis lalu mencapai telefon pintar miliknya. Aplikasi whatsapp dibuka seraya membaca satu pesanan ringkas yang dihantar Yoongi.

"Bagus. Sekarang macam mana dengan manusia yang nak selamatkan Angela tu?"

"Dia juga ada di hutan kematian berdekatan dengan laut dimana jasad Angela dijumpai. Hampir-hampir saja dia berputus asa tapi ada sesuatu yang sudah masuk ke dalam badannya—"

[C] SIXTH SENSE | 박지민Where stories live. Discover now