26🌟

304 67 16
                                    

-----

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

-----

"K—KAU?!"

Naura dan lelaki itu bertatapan buat beberapa saat sebelum Naura berpaling ke arah lain menamatkan tatapannya bersama lelaki itu.

"Kau buat apa kat sini, Hoseok?" Tanya Naura seraya berpaling ke arah Hoseok semula.

"Sepatutnya saya yang tanya puan. Puan buat apa dalam library ni?" Soalan dibalas soalan. Naura membuat wajah annoying lalu kepala lelaki itu diketuknya sekali membuatkan Hoseok meringis kesakitan.

"Takpayahlah berpuan-puan dengan aku. Buang tabiat eh? Panggil Naura jelah!—"

"Otak kau ni dah cuci ke belum? Asal loading sangat? Kau fikir aku suka-suka ke nak panggil kau puan? Setiap sudut dalam library ni semuanya ada CCTV, kau tahu tak? Kalau Tuan Jungkook tahu yang aku panggil kau Naura je..mampus aku nanti!" Ujar Hoseok bertalu-talu namun dalam nada suara yang sangat perlahan.

"Kalau macamtu takde spot lain ke yang takde CCTV? Aku ada benda nak tanya kau ni.." soal Naura sambil matanya melilau memandang sekeliling mencari semua kedudukan CCTV yang terdapat dalam perpustakaan tersebut.

Hoseok diam seketika memikirkan ruangan mana yang tidak mempunyai CCTV.

"Oh aku tahu! Jom ikut aku!" Ajak Hoseok sambil berlari anak menuju ke suatu tempat. Naura mengekori lelaki itu sehingga mereka berada di depan sebuah dinding.

"Buat apa kau bawak aku hadap dinding kosong ni?" Soal Naura seraya menepuk dahi manakala  Hoseok pula sedang mencari sesuatu pada dinding kosong itu.

"Mari sini tangan kau. Letakkannya pada dinding ni." Arah Hoseok lalu berpaling memandang gadis itu.

Muncullah kerutan di dahi gadis itu apabila lelaki itu menyuruhnya meletakkan telapak tangannya pada dindinh kosong tersebut. Tanpa banyak soal, dia ikutkan saja kehendak lelaki itu.

Beberapa saat kemudian, dinding yang dianggapnya kosong itu tiba-tiba bergerak dengan sendirinya. Jatuh rahang gadis itu melihatnya.

Dapat Hoseok dan Naura lihat terdapat sebuah bilik kecil di dalam bilik disebalik dinding tersebut. Lantas Hoseok menarik lengan Naura  masuk ke dalam bilik kecil itu.

"Bilik apa ni, Hoseok?"

"Aku pun tak pasti, tapi aku rase bilik ni bilik private Jungkook. Aku pernah nampak dia masuk dalam ni dan aku yakin dalam bilik ni takde takde CCTV sebab bilik ni bilik privasi dia." Jelas Hoseok sambil melihat sekeliling ruangan itu.

"Apa kena-mengenanya dengan tapak tangan aku?" Soal Naura curious.

"Kau kan isteri Jungkook. So, semua sistem yang ada dalam istana ni, kau akan dapat masuk lepas kau scan kod tu dengan tapak tangan kau. Hanya kau, Jungkook, Yoongi dan Namjoon saja yang boleh." Terang Hoseok lagi membuatkan Naura mengangguk faham.

[C] SIXTH SENSE | 박지민Where stories live. Discover now