29🌟

290 62 7
                                    

-----

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

-----

Jungkook berjalan masuk ke dalam sebuah gudang bawah tanah istananya sambil tangannya dimasukkan ke dalam poket seluar.

Coat yang tergantung di pergelangan tangan dijatuhkan ke lantai begitu saja. Kemudian, kotak rokok dan pemetik api dikeluarkan dari poket seluar.

Sebatang rokok dikeluarkan lalu diletakkan di antara dua ulas bibirnya. Rokok itu kemudiannya dicucuh dengan pemetik api sehingga menyala.

Asap berkepul-kepul keluar dari mulut lelaki itu. Rambutnya pula diserabaikan lalu tali leher yang melilit di kolar dilonggarkan.

Bunyi tapak kasut Jungkook kuat kedengaran di dalam gudang yang sepi itu. Suasana yang gelap langsung tak membataskan pergerakan lelaki bertatto tersebut.

Iris matanya bertukar menjadi merah menyala. Langkah kaki Jungkook berhenti tepat di depan sebuah pintu besi yang sudah berkarat. Kemudian, Jungkook berdiri tepat di depan sebuah mesin scan yang terlekat pada pintu.

Iris matanya yang merah itu diletakkan di mesin scan buat beberapa saat sebelum ia bertukar menjadi hijau.

Lalu, pintu besi tersebut terbuka dengan sendirinya. Jungkook melangkah masuk ke dalam ruangan yang merupakan makmal uji kaji yang sudah dibangunkannya 7 dekad yang lalu.

 Jungkook melangkah masuk ke dalam ruangan yang merupakan makmal uji kaji yang sudah dibangunkannya 7 dekad yang lalu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Jungkook berjalan merapati seorang lelaki yang berpakaian kod doktor berwarna putih. Lelaki itu sedang tekun menghadap skrin komputer sambil jari-jemarinya lincah menekan papan kekunci.

"Ada apa-apa berita baik yang aku perlu tahu?" Soal Jungkook lalu menepuk bahu lelaki itu membuatkan lelaki tersebut sedikit terkejut dengan kehadiran Jungkook.

"O—oh, ya! Hyunjin sedang membuat ujikaji kepada roh yang diberi oleh Namjoon di dalam sebuah kapsul tempoh hari. Sekarang, saya sedang mencari biodata lengkap roh itu untuk mudahkan kerja mencari jasadnya.." ujar Lee Minho sambil menunduk hormat.

[C] SIXTH SENSE | 박지민Where stories live. Discover now