49🌟

272 43 14
                                    

-----

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

-----

Sementara itu, Jimin perlahan-lahan melangkah masuk ke dalam bilik bawah tanah yang merupakan tempat pemujaan Leon Javier. Untuk menyorokkan identitinya agar tidak dicam oleh si iblis tersebut, Jimin memakai sebuah topeng yang diambilnya dari Taehyung.

Dia tahu topeng itu adalah topeng yang selalu digunakan Taehyung sewaktu lelaki itu bekerja dan bersemuka dengan Leon.

Setelah dia menapak masuk ke bilik tersebut, tiba-tiba tubuhnya disapa angin yang kuat dan dingin. Jimin menggigil sedikit. Matanya diliarkan ke segenap kawasan bilik sebelum tertumpu pada figura Leon yang sedang duduk di depan satu simbol bintang yang dikelilingi bulatan berwarna merah.

Mulut Leon terkumat-kamit membaca mantera menyeru sesuatu sambil memejamkan mata. Jimin memandang pula ke arah jasad Angela yang terbaring kaku dalam keadaan seperti salib di dalam sebuah bulatan yang dikelilingi lilin. Kelihatan beberapa alat pemujaan seperti kemenyan, limau, kain berwarna kuning dan hitam, keris dan 2 ekor ayam yang telah mati.

"Taehyung." Panggil Leon tanpa membuka matanya. Jimin tersentak. Dia tidak bersuara dan hanya berjalan mendekati Leon. Jimin bergumam dengan suara yang berat agar terdengar seperti Taehyung.

" 'Dia' sudah datang." Sambung Leon lagi. Kerutan di dahi Jimin terhasil. Banyak persoalan yang mula bermain di mindanya sekarang. Siapa 'Dia'?

Tiba-tiba obor-obor yang tergantung di dinding batu serta-merta terpadam. Angin kuat dan dingin yang tidak tahu dari mana datangnya menyapa tubuh mereka. Leon menarik senyuman sinis dan mengerikan. Mata yang terpejam dibuka perlahan-lahan.

Alatan-alatan pemujaan yang berada di lantai bergegar hebat tatkala ada sebuah lohong hitam yang besar muncul dari siling

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Alatan-alatan pemujaan yang berada di lantai bergegar hebat tatkala ada sebuah lohong hitam yang besar muncul dari siling. Leon mendongakkan kepalanya ke atas. Tepat pada masanya, seekor makhluk yang amat mengerikan keluar dari lohong hitam tersebut.

Dengan menggunakan kuasa yang ada, Leon menggapai dua ekor ayam yang sudah mati disembelih lalu dibalingnya ke arah makhluk tersebut. Lantas makhluk itu menyambut dua ekor ayam tersebut dan dimakannya rakus.

[C] SIXTH SENSE | 박지민Where stories live. Discover now