"They look so in love..", Luc and Summer sama-sama menompang dagu sambil tersenyum lebar bila si Annie and James berdepan sesama sendiri manakala Tedd dan Hans ketawa girang dan menepuk bahu sesama sendiri.
"Hans, how?", bilang si Tedd sambal menggambai bahu kawan lama dia itu.
"I like what I see, Tedd", bilang si Hans sambil menepuk-nepuk dada si surgeon.
"Do you think they like each other?", Luc menanya si Summer.
"Ko nampak kah itu sparkling di mata si James? He's in love", Luc meningu si James tapi mata anak dia tu tertutup rapat. Mana punya mata yang sparkling si Summer nampak ni?
"Si James inda pernah ada girlfriend di US sebab dia banyak kasi habis masa di sekolah, university sama di hospital tempat sy kerja dulu but I can tell that he's interested with Annie", bilang si Tedd lagi sambil mengambil tempat duduk di sebelah Luc. Hans meletakkan kembali camera Canon milik si Angel di atas meja dan menjatuhkan punggungnya di sebelah Tedd.
"Sama macam Annie juga yang tidak pandai berhenti belajar. Habis sudah dia ambil master, ni tahun dia mula lagi with doctorate. Tapi, ok kah tu kalau umur perempuan lagi tua dari lelaki?", Hans mengemukakan soalan kepada parent si James.
"Jangan ko risau pasal umur bah Hans, yang penting barang yang "di bawah" tu berfungsi", jawapan dari si Luc membuatkan keempat-empat ibu bapa ini ketawa terbahak-bahak.
"Ko punya otak kan Luc, always kuning oh", merah muka si Tedd sambil merangkul pinggang kecil bini dia.
"Kalau inda kuning, inda meriah hidup kita dear", bilang si Luc sambil mencium pipi husband kesayangan dia ni. Hans yang macam inda mau kalah berpindah tempat duduk di sebelah Summer.
"Ko rasa Annie suka kah sama si James tu, sayang?" Hans mengambil kesempatan merangkul juga pinggang bini dia yang kelihatan masih maintain lawa macam muda-muda dulu.
"I can see the vibes, daling. Ko tingu macam mana cara si James feels sentuhan jari si Annie dan macam mana si Annie menyentuh lekukan muka si James. Awwwwwww! Isn't they so sweet? Luc! Ko setuju ka sama sy ni? Sy buli bayangkan diorang punya kemesraan kalau sudah berkapel. Omoooooo!", si Summer berdiri dengan spontan tanpa memperdulikan belaian si Hans di pinggang dia. Cara dia menggayakan perkataan Korea "omooo" itu seperti seorang gadis belasan tahun yang so crazily in love.
"Mom! Diorang macam di dunia sendiri sudah!" tiba-tiba si Angel sama si Faith mendekati ibu masing-masing. Kemudian diikuti oleh Mary dan the other twins.
"Pssstt! Dad! Pass my camera!", si Angel mencubit kaki daddy dia yang tersenyum meningu si Annie sama si James yang masih tidak perasan diorang dijadikan pelakon undangan pada malam itu. Cepat-cepat si Hans bangun dan melontar camera tersebut kepada Angel. Yang lain pula sudah sedia merakam dengan henpon masing-masing (harap-harap tiada yang pakai slow motion). Mulut diorang semua jangan cakap lah, kalau teda tu telinga, bersambung sudah kali senyuman diorang di belakang kepala.
James yang dari tadi menutup mata menghembuskan nafas dengan sangat perlahan namun panjang. Kelopak matanya terbuka perlahan-lahan dan jari jemari si Annie yang masih lagi meraba kulit mukannya diperhatikan dengan ekor mata. Secara tidak langsung tangannya memegang jari runcing sumandak geek itu.
"Annie, what's wrong with me?", sunyi senyap saja "penonton-penonton" yang inda bayar tikit wayang tapi diorang punya muka sudah sangat merah kerana menahan tawa.
"I.. I don't know", dengan cepat Annie menarik tangannya tapi lagi cepat tangan James menahan badan si Annie dari melarikan diri. Mata Annie membulat meningu si American boy yang "lazat berkrim" ini namun tidak kesampaian lidahnya untuk merasa. Tangan si James menaikkan spek mata si Annie ke atas rambutnya dan merenung mata coklatnya yang jernih. Penonton-penonton yang berada di depan mereka meletakkan tapak tangan ke mulut masing-masing namun masih tidak membuat sebarang bunyi.
YOU ARE READING
TOMBOY SEASON 4 (COMPLETED)
General FictionCopyright © Fir Tree June SabahanSlank©2019 All rights reserved. No part of this publications may be reproduced in whole or in part, or stored in a retrieval system, or transmitted in any form or by any means, electronic, mechanical. Photocopying, r...