I Choose You - Part 39

301 30 19
                                    

"Hello.. April.. are you home?", Will membuka kasut dan menutup pintu di belakangnya. Angin sepoi-sepoi bahasa memasuki ruang tamu yang besar dan terbuka luas.

"April.. mana ko? Mari kita pigi moginum", seru Will lagi namun tiada balasan dari gadis itu. "Ai? si Madi bilang April sama si Tham di sini. Kalau Tham tidak menyahut means dia sudah keluar lah tu dan tinggal April saturang.", katanya pada diri sendiri. Dia berjalan ke arah bilik yang diduduki oleh April, yang dulunya merupakan bilik orangtua angkat si Madi. Semasa melewati meja, matanya tertangkap satu note di atas meja yang berbunyi;

"Be good, April. We love you a lot. Love, Mary & Madi".

Will tersenyum melihat sticky note kuning yang dilekatkan pada remote control di atas meja. Seems like April punya activity in the house is only watching tv. Dia memutar tombol pintu namun terkunci. Gegendang telinganya menangkap bunyi air mencurah. Oh, April sedang mandi, kata hati kecil Madi. Dia terus membuka pintu bilik yang digunakan sebagai guest room dan mendapati pintu bath room terbuka. Dahi Will berkerut. Tham cannot be showering now sebab tiada kasut atau apa-apa alas kasut kepunyaannya di muka pintu tadi. Will mendekati kamar mandi dan menolak sedikit pintu tersebut.

"April.. is that you? It's me, Will", katanya namun tiada sesiapa yang memberi response. Hati Will tidak senang dan lantas membuka pintu seluas-luasnya.

"APRIL!!! APRIL!! MY GOD, WHAT HAVE YOU DONE!!? APRIL!! WAKE UP!! WAKE UP!! I'M SORRY!! I'M SORRY!! APRIL!!! 

Will sudah tidak mempedulikan air yang membasahi seluar jeansnya. Tangannya lantas menarik keluar kepala April yang sudah ditenggelami air yang berwarna merah. 

"April!! April!!", namun masih tiada response. Will mengangkat tubuh telanjang April keluar dari bathroom dan meletakkannya di atas lantai lantas memeriksa nadinya. No pump. Will mengeluarkan henpon dan segera menelefon ambulance sementara tangannya sudah bersedia untuk melakukan CPR pada April.

"One Two Three...", Will menekan dada April di bahagian tengah dan mula melakukan compression dengan cepat. Kemudian setelah habis kiraan ke 30, Will menyondongkan kepala April ke belakang manakala tangannya memicit hidung gadis itu supaya tiada udara yang keluar. Tiupan udara dari mulut ke mulut dilakukan sebanyak dua kali sebelum Will mengulangi semula chest compression seperti tadinya.

"Come on, come on, April!!", Will sudah berpeluh dan tenaganya makin berkurangan apabila sudah mengulangi langkah-langkah CPR itu sebanyak 5 round namun Will tidak patah semangat. Dia belum bersedia untuk April meninggalkannya. "You have to live, April!! Come on! Breath!!", Will menjerit sekuat hatinya sehingga airmatanya sudah mengalir kerana terlalu takut jika sesuatu yang buruk berlaku pada April.

"Uhukk... uhukk.. ", Will menghembus nafas lega walaupun termengah-mengah. Tangannya lantas menarik cadar putih yang berada di bawah katil dan menutup tubuh April yang sudah diletakkannya pada recovery position.

"Hei.. You are fine.. my God April, you scared me", kata Will memeluk badan April yang masih terlalu lemah.

"Will... you've come?", tanya April dengan perlahan. Matanya kuyu melihat muka kawan moginumnya itu and realize how lucky she were having such a good friend despite apa yang dia telah lakukan pada dirinya.

"Yes, April, I come for you. Apa yang ko buat..? Don't leave me like this, April. I cannot lose you", kata Will yang sudah bercucuran airmata.

"Will.. I miss you", kata April yang sudah start menangis.

"Gosh April! I missed you more than you can think!", makin erat pautan Will pada badan April seperti dia tidak mahu melepaskan badan kawannya tersebut.

"I'm lost Will.. Sy inda tau apa sy bikin. Forgive me", bilang April namun matanya sudah tertutup kembali.

"No no no! April! April! You have to stay conscious! April!", lagi sekali Will bergegar apabila tiada response dari April namun apabila dirasa nadinya, it's pumping rapidly. Bibir April juga sudah bertukar kebiruan kerana kehilangan banyak darah. Will segera mengangkat April dan seluruh badannya di cover dengan kain cadar. Apabila dia membuka pintu, pasukan paramedic sudah berada di muka pintu.

TOMBOY SEASON 4 (COMPLETED)Where stories live. Discover now