Uncovered The Bloodline - Part 16

324 33 24
                                    

"Dr. Tedd, ko standby kah this week?", tanya Dr. Soo seorang doktor trainee di hospital tempat Tedd bekerja. Gadis sinokadazan ini adalah merupakan bekas Unduk Ngadau Sabah di pesta Kaamataan di Penampang tahun yang lalu. Kulit mukanya yang putih bersih, mata yang sederhana besar dan rambut curl berwarna perang gelap memang memikat hati kepada sesiapa pun yang memandangnya. Si ratu cantik yang baru berusia 25 tahun ini bagaimanapun menaruh minat dengan si Tedd sejak dia melihat si gynee specialist yang baru di transfer dari hospital di US ke Queen Elizabeth this week.

"Nope", bilang Tedd yang agak sibuk memeriksa report seorang pesakit.

"Oh, umm.. sy bikin birthday party di Karambunai Resort on Friday night bah. Agak-agak ko buli datang kah tu?", tanya Dr. Soo dengan senyuman yang cukup mencairkan sebatang birthday cake's candle (Penulis: ada bah tu post di FB pasal birthday cake candles. Punya lucu.. tu lah sy tulis balik sini untuk mengingatkan sy kepada post tersebut. 😂😂)

 "Buli juga, apa theme baju? Buli pakai scrubs saja kah?", tanya si Tedd tapi matanya masih tertumpu pada kertas di depannya.

"Janganlah bah, but something smart casual lah. If you don't mind", bilang Dr. Soo tertawa dengan kenakalan doctor yang ensomboi ini. (Penulis: Belum lagi ko kenal bini dia, Dr. Soo.. silap pok kau ini) 

"Jam berapa?", baru si Tedd meningu si ratu cantik namun dia agak terkejut apabila dengan tidak sengaja biji matanya yang berwarna hijau emerald terlihat lurah si Dr. Soo yang kelihatan putih bersih dihiasi dengan rantai emas di lehernya. Clear lagi tu view sebab beberapa inci saja kedudukan si Dr. Soo dari meja dia dan si gadis ini pula macam sengaja menunduk di hadapannya. Cepat-cepat Tedd menarik muka dan menuju ke arah pintu. Dia kan berkongsi bilik dengan ni doktor pelatih dan seorang lagi gynaecologist lelaki iaitu Dr. Edwin tapi buat masa ni si Edwin bercuti di kampung sebab bini dia baru melahirkan anak.

 "Around 7pm like that. Sy text ko location lah, senang sikit", bilang Dr. Soo. Tedd mengangguk dan segera mengeluarkan diri dari bilik itu. Palis jauh-jauh ni godaan semua. Sejak masuk di hospital ni, banyak butul perempuan local yang cantik-cantik dia nampak. Bukannya bini dia si Luc inda lawa tapi berbeza lah bah muka orang. 

Tedd mengeluarkan henponnya sambil menuju ke kantin. Jam di tangan sudah menunjukkan pukul 2pm dan perut pula masih kenyang sebab baru makan tadi yang pukul 12 noon. Dia memesan milo panas kurang manis dan membuka Whatsapp. 

Ting, ting ting ting ting ting.. messages from si Mary.

"Apaini si Mary hantar?", berkerut muka si Tedd melihat begitu banyak video sama gambar di hantar oleh si Mary. Satu2 dia download dan matanya tidak berkelip apabila melihat semua imej dan gambar recording yang dihantar oleh anaknya yang numbur 2 itu kerana semua images yang dia nampak ada muka 3 makhluk yang bukan manusia biasa. Video paling last ditontoni olehnya membuatkan dia terus berdiri dan meletakkan duit RM5 di atas meja tanpa menunggu bakinya dikembalikan oleh pekerja kantin. "Gila ni budak-budak ni!!", gumam hatinya dengan risau sambil berlari menuju ke bilik pejabat.

"Dr. Tedd? Kenapa ko tergesa-gesa?", tanya Dr. Soo dengan kehairanan bila si Tedd menabrak masuk dan membuka white robenya sebelum mencapai bag sikut di bawah meja.

"If anyone looking for me, tell them am on Emergency Leave. I need to go back home now. Thanks Dr. Soo", bilang si Tedd sambil berlari keluar. Tangannya yang masih memegang henpon terus menekan no.1 dan nama "Ibu Pejabat" keluar di screen.

"LUC! I think the kids are in danger! Bagitau Summer sama si Hans! I'm on my way back home now!", teda how are you, i miss you lagi panggilan si Tedd ni. Terkejut bini dia di talian sebelah.

"Apa ko cakap ni Tedd?? Hello? Hello??!", suara si Luc kedengaran di corong telepon.

"I'm on my way back! Kita mo masuk hutan, bagitau si Summer sama si Hans! BYE!", teriak si Tedd yang membuka loud speaker sebab tangannya busy dengan stering kerita. Kakinya menginjak injap minyak dan kereta yang dipandu meninggalkan kawasan hospital dengan laju.

TOMBOY SEASON 4 (COMPLETED)Where stories live. Discover now