Lost and Found - Part 23

314 29 27
                                    

"Apa apa pun dari kita saja baitu.... kihhhoiii!! Aduii.. adui.. solipar sy April.. nonggo sudah solipar sy.. ahhhh!?", kuat tangan si April memegang badan si Summer yang sudah terlampau mabuk. Dari rumahnya dia yang mengurus itu tiga orang perempuan yang moginum sampai itu siopon punya air jadi tawar. Mummy dia sendiri yang Queen of Tajau pun sampai muntah-muntah tapi nasib di taman saja diorang moginum. Barabis dia sama Martha mengangkat mummy naik pigi bilik parent dia di tingkat atas, dikasi bersih dan mandi sebelum dibaringkan ke atas katil. Lepas urus mummy dia baru dia angkat Summer dan Luc masuk ke dalam kereta dan menghantar mereka balik ke rumah.

"Anty Summer, wait wait!", Summer bergoyang-goyang dengan kuat di belakang membuat kan si April hilang kawalan dan terjatuh di depan pintu rumah dan si Annie ngam-ngam tersembul di depan dia.

"Mom! Doiiii, mummy ni kan!", giliran Annie mem"babo" mummy dia dan membolehkan si April berdiri semula.

"Adeii, diorang minum tiga orang niari. Anty Luc lagi sy mo antar", bilang April memegang lengan si Annie dan cuba untuk meng"adjust" balik nafas dia yang tersekat-sekat. 

"Anty Luc pun mabuk? Apa juga diorang mummy ko minum?", tanya si Annie yang nampak keberatan dengan bebannya di atas belakang.

"Tajau bah. Sampai tawar! Ok, sy pigi dulu. Rumah anty Luc yang sebelah tu kan?", tanya April.

"Ya, sy ingat diorang belum tidur lagi tu tapi kalau inda kena buka pintu ko call sy, nanti sy call si James", bilang Annie.

"Sepa James?", tanya April balik sambil menutup pintu kereta. Bunyi dengkuran kecil dari Luc yang nakalapik dalam kereta kedengaran di telinga kedua-dua gadis sepupu ini.

"Anak anty Luc yang pertama. I told you about him", bilang si Annie sambil tersenyum malu.

"The guy that you are talking about? Your boyfriend? Damn, girl! You're so cheeky! Hahahahah", ketawa diorang duarang di luar rumah.

"Issh! Ko ni! Bah, jalanlah, berat mummy ni kalau sudah tertidur. Pukul 11 malam sudah lagi and bisuk ada kuliah", bilang Annie sambil masuk ke dalam rumah. April melambaikan tangan dan drive off pigi rumah si Luc. Sekejap saja sudah sampai dan April mem"parking" keretanya di sebelah sebuah Myvi .

"Alright, sudah sampai. Anty Luc.. anty Luc", April cuba untuk membangunkan Luc yang tertidur di seat belakang. Jangan haraplah mo bangun sudah kasi abis tapai satu tajau..

April keluar dari kereta dan membuka pintu passenger seat. Dia menarik Luc keluar dengan berhati-hati dan mencuba untuk tidak menghantukkan kepala wanita itu pada dinding kereta. Seperti Summer, dia mem"babo" Luc juga di belakangnya dan ke dua-dua tangan Luc terjuntai di depannya. Tangan April memegang tangan Luc dan terasa lembut saja kulit wanita itu walaupun berumur 40+ . Berdebar-debar hati si April, mau saja dia letak balik badan si Luc dan meningu muka dia sepuas-puas hatinya.

"Who are you?", keluar seorang tomboy dari pintu namun si April berdiri mematung di luar rumah. How come nihari dia jumpa dua orang with dual faces?

"Faith?", seorang lelaki pula keluar. Anggota dalaman si April macam mo meletup sudah. Mula-mula nampak si Luc hati dia bergetar. Pas tu nampak tu tomboy tadi, jantungnya pula terkeras. Then keluar lagi ni lelaki yang.. yang.. ..sampai otak si April pun inda tau apa perkataan mo describe nampak tu tanak wagu.

"Ei? Ko bukan si April kah?", tiba-tiba Madi Mason keluar dari pintu bersama seorang gadis cantik tinggi lampai macam supermodel. Terkejut si April ada pula orang yang dia kenal dalam rumah ni.

"Ah?? Madi Mason kan?!", itu supermodel meningu si April dengan tajam dan menggenggam lengan si Professor Madi.

"Yes! right! Mary, ini budaklah yang sy cerita sama ko masa sy keluar dari hutan dulu", bilang Professor Madi dan barulah pegangan tangan si Mary kendur.

TOMBOY SEASON 4 (COMPLETED)Where stories live. Discover now